دیدار این هفته سپاهان و الاتحاد در عربستان دیداری بسیار مهم برای فوتبال ماست. همه از شرایط جدول در لیگ قهرمانان آسیا خبر داریم که فرمت جدید این مسابقات باعث شده از میان تیم‌های دوم فقط سه تیم بالا بروند و به همه این‌ها اضافه کنید هفته آخر و نهایی که در هر تورنمنتی بسیار […]

- نشانه‌ای برای صعود؛ اسم ستاره فرانسوی در زمین هم به ضرر سپاهان بود/ بازی برگزارنشده انتقام ندارد، وقا اثبات لیاقت است!

دیدار این هفته سپاهان و الاتحاد در عربستان دیداری بسیار مهم برای فوتبال ماست. همه از شرایط جدول در لیگ قهرمانان آسیا خبر داریم که فرمت جدید این مسابقات باعث شده از میان تیم‌های دوم فقط سه تیم بالا بروند و به همه این‌ها اضافه کنید هفته آخر و نهایی که در هر تورنمنتی بسیار حساس است چون تکلیف تیم‌ها مشخص می‌شود. اما دلیل اهمیت این مسابقه برای فوتبال ما فقط این‌ها نیست.

سپاهان پرمهره‌ترین تیم فوتبال ماست و فوتبال قابل‌قبولی را در این فصل به نمایش گذاشته، اما جذابیت‌های فنی سپاهان که به طور همزمان ستاره‌های بزرگ و جوانان لایق را کنار هم دارد، در کنار روابط اخیر ایران و عربستان -دو همسایه که در فوتبال همیشه رقابت داشته‌اند- هم دلیل حساسیت این بازی نیست!

همه دنیا دیدند که در بازی رفت دو تیم چه اتفاقی افتاد و چطور هزاران تماشاگر عاشق از دیدن مسابقه محروم شدند. چطور بازیکنان سپاهان و کادر فنی که ماه‌ها برای این بازی زحمت کشیده بودند، سرخورده و مایوس به خانه رفتند. الاتحاد بدون بازی ۳ امتیاز را همراه ۳ گل هدیه گرفت و با اتکا به همان، حالا صدرنشین این گروه است اما سپاهان با از دست دادن یک بازی و تنها به لطف ۴ مسابقه دیگر حالا در شرایطی است که می‌تواند با پیروزی در این بازی به عنوان صدرنشین گروه صعود کند. قبلا هم نوشته‌ایم که این بازی طعمی دیگر برای فوتبال ما دارد؛ نه انتقام، چرا که در بازی رفت اصلا مسابقه‌ای انجام نشد! بلکه اثبات لیاقت، و انگار سرنوشت و تقدیر هم می‌خواهد تیم شایسته‌تر به حقش برسد.

همه می‌دانیم امتیاز میزبانی در فوتبال یعنی چه! قدرت و نفوذ تیم‌های عربی در کنفدراسیون قاره را هم می‌شناسیم، به علاوه ستاره‌های گران‌قیمت که امسال جذب لیگ عربستان و همین باشگاه حریف شده‌اند… اما خبر خوب این روزها برای سپاهان و فوتبال ما غیبت ستاره فرانسوی الاتحاد بود. اگرچه کریم بنزما این فصل با تمام سال‌های گذشته در رئال مادرید تفاوت زیادی داشته اما شاید با رفتن مربی‌ای که محبوب او نبود، دوباره همان مهاجم زهردار همیشگی می‌شد. ولی بدون آمادگی و دور از اوج هم صرف حضور بنزما در زمین، یک وزنه روحی برای همبازیانش و یک خطر برای بازیکنان ما بود. وقتی با تیمی بازی می‌کنید که یک بازیکن بزرگ دارد، ناخودآگاه تحت تاثیر قرار می‌گیرید. حضور بنزما در زمین -بدون توجه به کیفیت فنی او- حواس بازیکنان ما را پرت می‌کرد و از این نظر هم غیبت او خیلی به نفع ماست.

خلاصه این‌که ابر و باد و مه و خورشید و فلک دست به دست هم داده‌اند تا نماینده کشورمان شیرین‌ترین برد تاریخش را در عربستان کسب کند. لذت‌بخش‌ترین صعود برای فوتبال ایران در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا در راه است…

این مطلب را هم بخوانید: جدول زشت لیگ برتر ایران؛ «معوقه» اسم رمز فاجعه در لیگ/ به این لیگ می‌گویید «حرفه‌ای»؟ خنده‌دار است!

منبع: خبـر ورزشی