مسئولان باشگاه الهلال بلافاصله پس از پیروزی ۳- صفر تیم‌شان مقابل النصر پاداش قابل توجهی را به حساب کادرفنی و بازیکنان واریز کردند که به پول ما حدود ۱.۳ میلیارد تومان می‌شود! به اینکه این پول‌ها از کجا می‌آید، کار نداریم اما نکته مهم قضیه زمان واریز پاداش است که درس بسیار بزرگی برای مدیران […]

- درس پاداش دادن تیم پرستاره آسیا به پرسپولیس و استقلال و بقیه

مسئولان باشگاه الهلال بلافاصله پس از پیروزی ۳- صفر تیم‌شان مقابل النصر پاداش قابل توجهی را به حساب کادرفنی و بازیکنان واریز کردند که به پول ما حدود ۱.۳ میلیارد تومان می‌شود! به اینکه این پول‌ها از کجا می‌آید، کار نداریم اما نکته مهم قضیه زمان واریز پاداش است که درس بسیار بزرگی برای مدیران ورزش ایران است. الهلالی‌ها هنوز عرق‌شان خشک نشده بود که پاداش خود را گرفتند اما در ایران پاداش‌ها معمولاً یا اصلاً پرداخت نمی‌شود و یا آنقدر دیر پرداخت می‌شود که طرف یادش می‌رود پاداش مربوطه را بابت چه کاری گرفته است‌! حتی مورد داشته‌ایم که پاداش چند سال بعد پرداخت شده که ارزش پول به شدت پایین رفته است. 
نکته دیگر اینکه در قرارداد بازیکنان ایرانی هم پول خود قرارداد هست، هم پاداش و هم آپشن! یعنی طرف دروازه‌بان است و پول قراردادش را می‌گیرد و بابت گل نخوردن (که وظیفه اصلی اوست)  پاداش و آپشن می‌گیرد. نکته بامزه‌تر هم اینکه ۹۰ درصد دعواها و اعتصاب‌ها به خاطر همین آپشن‌هاست. بازیکنان پول قراردادشان را می‌گیرند اما بر سر پاداش و آپشن (بخوانید زیر میزی) با باشگاه به مشکل می‌خورند! این مورد بارها و بارها طی سال‌های گذشته در پرسپولیس و استقلال پیش آمده و کار به اعتصاب بازیکنان (البته با هدایت از راه دور مربیان) کشیده است. یکسری پاداش‌ها هم که پرداخت نمی‌شود اما در لیگ عربستان که البته پول‌شان از پارو بالا می‌رود، بلافاصله پس از بازی پاداش را دادند تا در این زمینه هم آموزش بدهند. به هر حال نکات خوب و درست را باید دید و یاد گرفت؛ حتی اگر عربستانی‌ها انجام بدهند.

منبع: خبـر ورزشی