روزهای پر استرسی در راه است؛ این زردهای معجزه‌گر را فراموش نکنید!
روزهای پر استرسی در راه است؛ این زردهای معجزه‌گر را فراموش نکنید!

به گزارش اطلاعات آنلاین به نقل از مایرور، افت چشمگیر نور خورشید در فصول سرد سال می‌تواند ساعت داخلی بدن ما را مختل کند و منجر به کمبود مواد مغذی ضروری شود. با نزدیک شدن به زمستان، روزها کوتاه تر می شوند و بیماری های فصلی اجتناب ناپذیر شیوع پیدا می کنند. اما این همه […]

- روزهای پر استرسی در راه است؛ این زردهای معجزه‌گر را فراموش نکنید!

به گزارش اطلاعات آنلاین به نقل از مایرور، افت چشمگیر نور خورشید در فصول سرد سال می‌تواند ساعت داخلی بدن ما را مختل کند و منجر به کمبود مواد مغذی ضروری شود.

با نزدیک شدن به زمستان، روزها کوتاه تر می شوند و بیماری های فصلی اجتناب ناپذیر شیوع پیدا می کنند. اما این همه ماجرا نیست. سطح استرس در این فصل از سال نیز افزایش می‌یابد. گذراندن بیش از حد طولانی مدت در داخل خانه موجب افزایش استرس و شاید افسردگی می‌شود.

به عقیده «ابی رابرتز» متخصص تغذیه ورزشی از موسسه بالک (Bulk.com) باید در این روزها یک سری غذاها و مکمل‌ها مصرف شوند که شامل موارد زیر است: ویتامین D برای مبارزه با کاهش نور طبیعی خورشید، ویتامین C  برای تقویت ایمنی.

رابرتز میوه‌هایی مانند لیمو، لیموترش و پرتقال را توصیه می‌کند که سرشار از ویتامین C است. او علاوه بر این زردچوبه را که دارای خواص ضد التهابی است، به شدت توصیه می‌کند. زردچوبه حاوی کورکومین است، ترکیبی با خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی قوی. افزودن زردچوبه به غذاهای زمستانی یا مصرف آن به شکل کپسول می تواند به کاهش التهاب، تسکین دردهای مربوط به زمستان و حمایت از سلامت کلی در طول ماه های زمستان کمک کند.

 

منبع: اطلاعات انلاین