به گزارش زیرنویس از لرستان؛ سردار کشکولی فرمانده سپاه استان لرستان در این مراسم گفت: نگاه ما به عنوان مسئول در جمهوری اسلامی به مددجویان، نگاه به یک بزهکار نیست؛ بلکه معتقدیم که مددجویان بعنوان عضوی از جامعه باید پس از اقدامات اصلاحی و تربیتی، به آغوش جامعه برگردند.   وی اظهار داشت: در مقابل […]

به گزارش زیرنویس از لرستان؛ سردار کشکولی فرمانده سپاه استان لرستان در این مراسم گفت: نگاه ما به عنوان مسئول در جمهوری اسلامی به مددجویان، نگاه به یک بزهکار نیست؛ بلکه معتقدیم که مددجویان بعنوان عضوی از جامعه باید پس از اقدامات اصلاحی و تربیتی، به آغوش جامعه برگردند.

 

وی اظهار داشت: در مقابل این نوع برخورد ما، جامعه غربی این نگاه را به زندانیان ندارند. نمونه آن را می‌توانیم در برخورد رژیم غاصب صهیونیستی با فلسطینیان و اسرای آنها دید.

 

سردار کشکولی همچنین تربیت را امری ضروری در زندگی روزمره انسان‌ها دانست و گفت: نه فقط مددجویان در مراکز اصلاح و تربیت، بلکه همه ما آحاد جامعه تا لحظه آخر نیازمند پیشرفت و تربیت، از جمله تربیت نفس هستیم.

 

عبدالمجید کشوری مدیرکل زندان‌های استان لرستان با اشاره به تأکیدات امام راحل و مقام معظم رهبری در خصوص توجه به زندانیان گفت: پیرو فرمایشات و خط مشی‌های ترسیم شده از مقام ولایت فقیه و تعالیم اسلامی، اصلاح و تربیت افرادی که مسیر اشتباهی در زندگی پیموده‌اند از وظایف حکومت اسلامی‌است.

 

وی افزود: با همکاری نهادهای انقلابی از جمله سپاه استان، خیرین و نیکوکاران، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، ستاد دیه، کمک‌های مردم ولایتمدار استان و … از سال ۹۸ تا کنون بیش از ۲۵۰۰ نفر زندانی بدهکار مالی از زندان آزاد شدند.

 

عضو شورای قضایی تصریح کرد: آزادی زندانیان بدهکار مالی به مناسبت شب یلدا، سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و عید نوروز ادامه خواهد داشت.

 

مدیر کل زندان‌های استان لرستان اذعان داشت: بیش از ۷۵۰۰ بسته معیشتی از ابتدای همه گیری ویروس کرونا در بین خانواده زندانیان بی بضاعت توزیع شده و به بیش از ۱۰۰۰ خانواده زندانی سرکشی شده‌است.

 

کشوری گفت: مجموعه این اقدامات باعث شد تا رضایتمندی جامعه هدف حاصل شود و در انتخابات گذشته ریاست جمهوری این رضایتمندی با حضور حداکثری زندانیان در انتخابات نمود پیدا کرد.

 

مهدی زکی پور/ لرستان 

منبع خبر: رکنـا