آلودگی هوا جان ۶ هزار نفر را در تهران گرفت/ مازوت‌سوزی ادامه دارد؟
آلودگی هوا جان ۶ هزار نفر را در تهران گرفت/ مازوت‌سوزی ادامه دارد؟

به گزارش«اطلاعات آنلاین»، مهدی پیرهادی؛ رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در جلسه شورای شهر تهران از گسترش نارضایتی های شهروندان تهرانی به دلیل آلودگی هوا خبر داد و گفت: فارغ از اینکه چه دستگاه و مرجعی مقصر آلودگی هواست، واقعیت این است که تهران هوای آلوده ای دارد و […]

- آلودگی هوا جان ۶ هزار نفر را در تهران گرفت/ مازوت‌سوزی ادامه دارد؟

به گزارش«اطلاعات آنلاین»، مهدی پیرهادی؛ رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در جلسه شورای شهر تهران از گسترش نارضایتی های شهروندان تهرانی به دلیل آلودگی هوا خبر داد و گفت: فارغ از اینکه چه دستگاه و مرجعی مقصر آلودگی هواست، واقعیت این است که تهران هوای آلوده ای دارد و شهروندان هم این هوا را استشمام می‌کنند.

پیرهادی به گزارش کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در سال  ۱۴۰۱ در این باره نیز اشاره کرد و گفت: سازمان محیط زیست متولی اجرای ۶۰ ماده قانونی است که کمتر از ۱۰ درصد آن محقق شده است.

وی افزود: روند تغییر ذرات کمتر از ۲.۵ میکرون روند کاهشی دارد اما بسیار بیشتر از حد مجاز است.

رئیس کمیسیون سلامت‌ محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: بنا بر گزارش کمیسیون اصل ۹۰ سوخت‌های تولیدی کشور از جمله بنزین، نفت گاز و … سوخت‌های مطابق استاندارد ملی نیستند و بر اساس همین گزارش از ۱۶ نیروگاه کشور، ۱۴ نیروگاه مازوت مصرف می‌کنند.

به گفته وی در زمستان سال گذشته نیز در نیروگاه‌های اطراف تهران مازوت‌سوزی انجام شده است و اسناد و مدارک این موضوع وجود دارد.

پیرهادی افزود: در جلسه اخیر استانداری تهران نیز نماینده پخش و پالایش رسما اعلام کرد که دو نیروگاه از مازوت استفاده می‌کنند.

پیش از این نیز سوده نجفی دیگر عضو شورای شهر در جلسه گذشته این شورا گفته بود: شهروندان بدانند که یکی از دلایل آلودگی هوای شهر تهران در ۶ ماه دوم سال مازوت سوزی و موارد اینگونه است اما متاسفانه به دلیل عملکرد بد شهرداری تهران به ویژه مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی در تبیین این موضوع اولین نهادی که در این روزهای آلودگی هوا مورد انتقاد است مدیریت شهری است و شهروندان خواستار حل این موضوع از سوی مدیریت شهری هستند.

در همین حال، خبرگزاری فارس به نقل از پیرهادی نوشت که در سال ۱۴۰۰ تعداد مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا ۶ هزار و ۳۹۸ نفر بوده است.

منبع: اطلاعات انلاین