ایسپا هشدار داد: وضعیت صداوسیما بحرانی است
ایسپا هشدار داد: وضعیت صداوسیما بحرانی است

آمارهای اخیر از کاهش چند درصدی مرجعیت خبری صداوسیما در دو سال اخیر حکایت دارد؛ بر این اساس در شرایطی که دو سال قبل مرجعیت خبری رسانه ملی حدود ۴۲.۱درصد بود، حالا این رقم به ۳۷.۹درصد کاهش یافته است. دو سال قبل رسانه‌ها با استناد به آمار منتشرشده توسط ایسپا (مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران) نسبت […]

- ایسپا هشدار داد: وضعیت صداوسیما بحرانی است

آمارهای اخیر از کاهش چند درصدی مرجعیت خبری صداوسیما در دو سال اخیر حکایت دارد؛ بر این اساس در شرایطی که دو سال قبل مرجعیت خبری رسانه ملی حدود ۴۲.۱درصد بود، حالا این رقم به ۳۷.۹درصد کاهش یافته است.

دو سال قبل رسانه‌ها با استناد به آمار منتشرشده توسط ایسپا (مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران) نسبت به کاهش مرجعیت رسانه‌ای در صداوسیما هشدار دادند. بر این اساس در شرایطی که در سال ۱۳۸۳، سازمان صداوسیما با بیش از ۷۰درصد، انتخاب نخست مردم برای کسب اخبار بود اما این اعتماد در یک بازه زمانی ۱۷ساله و طی یک روند نزولی، به کمتر از ۴۵درصد رسیده بود.اما درحالی‌که در سال‌های اخیر بحث‌هایی درباره مرجعیت خبری رسانه‌ها در ایران به وجود آمده بود، مقایسه آمار جدید و دو سال قبل ایسپا (مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران) باز هم نتایج امیدوارکننده‌ای ندارد و این رقم بار دیگر کاهش یافته و به زیر ۴۰درصد رسیده است.

بر اساس نظرسنجی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران در آبان‌ ماه ۱۴۰۲، سازمان صداوسیما و شبکه‌های اجتماعی مجازی مهم‌ترین منابع کسب خبر در میان مردم‌ هستند که رسانه ملی با ۳۷.۹درصد در جایگاه نخست قرار دارد و شبکه‌های اجتماعی مجازی با ۳۱درصد رتبه دوم را در اختیار دارد. شبکه‌های ماهواره‌ای نیز ۸.۹درصد مرجعیت خبری دارند. این آمار در نگاه اول اگرچه مناسب به نظر می‌رسد اما مقایسه آن با آمار دو سال قبل همین مرکز افکارسنجی، از افت مرجعیت خبری خبر می‌دهد.

منبع: اطلاعات انلاین