رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به اوج حساسیت رسیده و قوانین جدید این رقابت‌ها برای صعود تیم‌ها کار را برای بسیاری از تیم‌ها سخت کرده است. پرسپولیس به عنوان نماینده ایران سه شنبه باید در یک بازی بسیار مهم به مصاف الدحیل برود. پیروزی سرخ‌پوشان در این بازی می‌تواند تا حدودی صعود پرسپولیس را به مرحله […]

- تهدید پرسپولیس از دور/ این تیم نباید دوم شود!

رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به اوج حساسیت رسیده و قوانین جدید این رقابت‌ها برای صعود تیم‌ها کار را برای بسیاری از تیم‌ها سخت کرده است. پرسپولیس به عنوان نماینده ایران سه شنبه باید در یک بازی بسیار مهم به مصاف الدحیل برود. پیروزی سرخ‌پوشان در این بازی می‌تواند تا حدودی صعود پرسپولیس را به مرحله بعد قطعی کند. با این حال در شرایطی خاص پرسپولیس حتی با برد مقابل الدحیل هم می‌تواند حذف شود و اتفاق تلخی برای فوتبال ایران رقم بخورد.

مهم‌ترین رقبای پرسپولیس برای صعود از مرحله گروهی، تیم‌های الشارجه، السد، نسف قارشی، نوف باخور و سپاهان هستند. اگر با توجه به شرایط فعلی و وضعیت خوب تیم‌های نوف باخور و سپاهان، این دو تیم را صعود کرده بدانیم، از بین تیم‌های باقی مانده تنها یک تیم شانس حضور در مرحله بعد را بدست خواهد آورد. تفاضل گل الشارجه از پرسپولیس کمتر است ولی این تیم با تیم نه چندان قدرتمند الفیصلی اردن بازی دارد که احتمال برد تیم اماراتی خیلی زیاد است.

اگر پرسپولیس با اختلاف یک گل برنده شود، الشارجه باید بیشتر از ۳ گل به نماینده اردن بزند تا صعود کند. در روز پایانی السد و نسف قارشی با هم بازی دارند و تساوی در این بازی بدترین خبر ممکن برای یحیی و تیمش است. تساوی این دو تیم در کنار برد احتمالی الشارجه باعث خواهد شد که نماینده امارات به دلیل وضعیت بهتر نسبت به نسف در بازی رودررو صدرنشین شود و نماینده ازبکستان به جدول تیم‌های دوم بیاید. در آن صورت با توجه به تفاضل گل بهتر نسف قارشی نسبت به پرسپولیس، نماینده ایران برای صعود باید الدحیل را با اختلاف ۴ گل شکست دهد که کار بسیار سختی خواهد بود.

پرسپولیسی‌ها باید دعا کنند که دیدار السد و نسف قارشی مساوی نشود و اگر هر کدام از این تیم‌ها این بازی را ببرد، بهترین اتفاق ممکن برای پرسپولیس خواهد بود.در آن صورت پرسپولیس برای صعود باید با الشارجه ای رقابت کند که تفاضل گل بدتری نسبت به پرسپولیس دارد. همه این‌ها روی کاغذ است و ممکن است در زمین اتفاقات دیگری رخ دهد و شرایط صعود برای تیم‌ها کاملا تغییر کند. گفتنی است نتیجه بازی سپاهان هم برای پرسپولیسی‌ها اهمییت زیادی دارد و حال باید دید در نهایت کدام تیم‌ها به عنوان بهترین تیم‌های دوم از گروه‌های مختلف راهی دور حذفی خواهند شد. پرسپولیس اگر می‌خواهد بدون توجه به سایر اتفاقات راهی دور بعد شود، باید هرطور شده الدحیل را با گل‌های زیاد شکست دهد. اتفاقی که با توجه به حذف زودهنگام این تیم و بی‌انگیزه بودن بازیکنان الدحیل و همچنین مصدومیت و محرومیت چند مهره کلیدی نماینده قطر، دور از دسترس نخواهد بود.

منبع: خبـر ورزشی