استقلال از ابتدای فصل ‌قدمهایش برای ماندن در کورس مدعیان قهرمانی را استوار برداشته و به همین خاطر هم اکنون صدرنشین لیگ برتر محسوب می‌شود. جواد نکونام و شاگردانش کار را از همان هفته نخست با کمترین ریسک استارت زدند و تا اینجای کار به لحاظ نتیجه‌گیری کاملاً نمره قبولی گرفته‌اند. آنها در دیدارهای خانگی […]

- ۷ امتیاز استقلال را چه کسانی به باد دادند؟/ شهری که کابوس استقلال شده

استقلال از ابتدای فصل ‌قدمهایش برای ماندن در کورس مدعیان قهرمانی را استوار برداشته و به همین خاطر هم اکنون صدرنشین لیگ برتر محسوب می‌شود. جواد نکونام و شاگردانش کار را از همان هفته نخست با کمترین ریسک استارت زدند و تا اینجای کار به لحاظ نتیجه‌گیری کاملاً نمره قبولی گرفته‌اند. آنها در دیدارهای خانگی خودشان فوق العاده ظاهر شده و به هیچ تیمی باج نداده‌اند اما در خارج از ورزشگاه آزادی شرایطی کاملاً متفاوت دارند. وضعیتی که جدا از اتفاقات مرتبط با متن فوتبال، به لحاظ حاشیه‌ای هم فوق العاده خبرساز شده است.

اولین شادمانی در جنوب

فصل جاری برای استقلال با پیروزی فوق العاده ارزشمند و قاطعانه مقابل صنعت نفت در آبادان آغاز شد. جدالی که آبی پوشان پایتخت حریف جنوبی خود را در آبادان با سه گل شکست دادند و از خوزستان برای سایر مدعیان خط و نشان کشیدند.

شهری که کابوس شده

دو بازی دیگر خارج از استقلال به میزبانی اصفهان برگزار شده است. شهری که حالا با قاطعیت می‌توان از آن به عنوان کابوس آبی‌پوشان یاد کرد. استقلال تا اینجای کار در لیگ بیست و سوم فقط یک شکست متحمل شده که آنهم در ورزشگاه نقش جهان مقابل سپاهان بوده است. دیداری فوق العاده جنجالی و خبرساز که استقلال انصافاً فوتبال خوبی در آن بازی کرد ولی با یک گل بازی را باخت. علاوه بر آن، نکونام و شاگردانش همین چند روز قبل دوباره به اصفهان رفته و این بار در فولادشهر با ذوب آهن بازی کردند. جدالی که اتفاقات حاشیه‌ای بسیار زیادی داشت و در نهایت با تساوی یک بر یک خاتمه پیدا کرد.

حسرت در قزوین

بازی خارج از خانه دیگری که استقلال در آن امتیاز از دست داد، به تقابل با شمس آذر در قزوین باز می‌گردد. آبی‌پوشان طی این مسابقه دو بار از میزبان خود پیش افتادند اما نتوانستند این برتری را حفظ کنند و در نهایت مسابقه با مساوی دو بر دو تمام شد. قبل از همان دیدار بود که به خاطر شکل پرداختی به بازیکنان در داخل اردو، سر و صدا به پا شد و جواد نکونام بازیکنانش را آرام کرد تا به این مسئله فکر نکنند و وارد زمین شوند.

پیروزی ارزشمند

در کنار بازی‌هایی که یاد کردیم، نباید از کنار جدال با مس رفسنجان نیز با بی‌تفاوتی عبور کنیم. مسابقه‌ای که استقلالی‌ها توانستند ساکت الهامی و مردانش را در دل کویر شکست بدهند و با ۳ امتیاز فوق العاده ارزشمند به تهران برگردند. پیروزی که امتیازش شاید در روزهای پایانی لیگ برتر اهمیتی چند برابر پیدا کند.

۷ امتیاز از دست رفته

استقلال تا اینجای کار  در طول لیگ بیست و سوم، ۷ امتیاز از کف داده و تمام این امتیازات هم هنگام رویارویی‌های این تیم در خارج از خانه رقم خورده است. اتفاق مهمی که قطعاً در ادامه پیکارهای لیگ برتر باید به طور جدی مد نظر جواد نکونام قرار بگیرد. اتفاقاً استقلالی‌ها شنبه هفته آینده دوباره خارج از تهران بازی دارند و قبل از دربی پایتخت باید برای حفظ روحیه خود و هوادارانشان از فولاد در اهواز یک مغلوب بسازند. کاری که به لحاظ فوتبالی انجام شدنی است اما فراموش نکنیم که سرخ پوشان اهوازی حتماً در داخل خانه قوی‌تر هستند و به مراتب سخت‌تر امتیاز از دست می‌دهند.

منبع: خبـر ورزشی