به گزارش خبرنگار مهر، هشدار سطح نارنجی هواشناسی زمانی صادر می‌شود که رخداد پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و سبب خسارت‌های احتمالی شود. هشدار نارنجی رنگ جهت آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود. بر همین اساس اداره کل هواشناسی استان اصفهان ساعتی پیش با صدور هشدار سطح […]

به گزارش خبرنگار مهر، هشدار سطح نارنجی هواشناسی زمانی صادر می‌شود که رخداد پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و سبب خسارت‌های احتمالی شود. هشدار نارنجی رنگ جهت آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

بر همین اساس اداره کل هواشناسی استان اصفهان ساعتی پیش با صدور هشدار سطح نارنجی اعلام کرد که از صبح فردا سه‌شنبه تا شامگاه پنجشنبه (۱۴ – ۱۶ آذر) به سبب تداوم سکون جوی و افزایش انباشت غلظت آلاینده‌ها، وضعیت کیفی هوا در مناطق مرکزی و صنعتی به ویژه کلان‌شهر اصفهان در شرایط ناسالم خواهد بود.

در این اطلاعیه آمده است که تا روز یکشنبه افزایش محسوس شاخص کیفیت هوا توأم با رشد پتانسیل غلظت آلاینده‌ها تا شرایط ناسالم برای تمامی گروه‌های سنی وجود دارد و در صورت رعایت نکردن و عدم کنترل منابع آلاینده احتمال شرایط بسیار ناسالم به ویژه در مناطق پر تردد و صنعتی دور از انتظار نیست.

بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان آلودگی هوا طی سه روز پیش رو در مناطقی چون کلان‌شهر اصفهان، خمینی شهر، برخوار (دولت آباد)، لنجان، صنعتی اصفهان، فرودگاه اصفهان، فلاورجان، کبوتر آباد، لنجان (زرین شهر)، مبارکه، مورچه خورت، شاهین شهر و میمه، نجف آباد پیش‌بینی شده است.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان بر لزوم مدیریت منابع آلاینده از جمله کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی تاکید و توصیه کرده است که عموم شهروندان طی این مدت تردد غیر ضرور را کاهش دهند و از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، از روز پنج شنبه ۹ آذر تا امروز دوشنبه شاخص کیفی هوای کلان‌شهر اصفهان در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان بوده است.

منبع: مـهر