به گزارش زیرنویس از لرستان؛  مهندس مرتضی شیروانی با اعلام این خبر اظهارداشت: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه، تعداد یک میلیون و ۴۵۳ هزار و ۱۳۹ مسافر با حمل و نقل برون شهری استان لرستان جابجا شده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل با یک میلیون ۳۱۱ هزار و ۴۷۷ […]

به گزارش زیرنویس از لرستان؛  مهندس مرتضی شیروانی با اعلام این خبر اظهارداشت: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه، تعداد یک میلیون و ۴۵۳ هزار و ۱۳۹ مسافر با حمل و نقل برون شهری استان لرستان جابجا شده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل با یک میلیون ۳۱۱ هزار و ۴۷۷ مسافر معادل ۱۱ درصد افزایش مشاهده می شود.

 

وی ادامه داد: این تعداد مسافر با ۱۷۴ هزار و ۴۸۸ سفر انجام شده، که نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۱۷۲ هزار و ۹۲۳ مسافر یک درصد افزایش داشته است.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان تصریح کرد: در این مدت ۶۸۶ هزار و ۷۴۲ مسافر توسط ناوگان اتوبوسی که نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد افزایش، ۳۶۶هزار و ۹۰ مسافر از طریق مینی بوس ۵۹ درصد افزایش و ۴۰۰ هزار و ۳۰۷ مسافر از طریق سواری جابجا شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییری نداشته‌ است.

 

مهندس شیروانی به تعداد ناوگان حمل و نقل عمومی و رانندگان استان در حوزه مسافر اشاره کرد و افزود: ۱۶۳ دستگاه اتوبوس، ۵۷۳ دستگاه مینی‌بوس، ۷۶۲ دستگاه سواری و ۲هزار و ۲۶۲ راننده وظیفه خدمات رسانی و جابجایی مسافر را برعهده دارند.

 

وی با بیان اینکه در این مدت ۲۹۵ مورد رسیدگی به شکایت‌های حوزه میافر انجام شده است، افزود: مسافران می‌توانند هرگونه انتقاد و شکایت خود از پایانه‌های مسافربری و یا رانندگان حوزه حمل و نقل مسافر را از طریق سامانه ۱۴۱ به این اداره کل اطلاع دهند تا در کمیسیون‌های مربوطه به تخلف شرکت و رانندگان رسیدگی شود.

مهدی زکی پور / لرستان 

منبع خبر: رکنـا