هلند شریک جرم رژیم صهیونیستی شد؟
هلند شریک جرم رژیم صهیونیستی شد؟

ایرنا نوشت: سه سازمان حقوق بشری، از جمله دفتر سازمان انگلیسی آکسفام در هلند، در شکایت به دادگاه ناحیه لاهه اظهار کردند که صادرات قطعات هواپیماهای جنگنده، اسرائیل را قادر می سازد که نوار غزه را بمباران کند. در شکوائیه این سازمان ها آمده است: اسرائیل اصول اساسی قوانین جنگ مانند تمایز بین اهداف غیرنظامی […]

رژیم صهیونیستی, هلند - هلند شریک جرم رژیم صهیونیستی شد؟

ایرنا نوشت: سه سازمان حقوق بشری، از جمله دفتر سازمان انگلیسی آکسفام در هلند، در شکایت به دادگاه ناحیه لاهه اظهار کردند که صادرات قطعات هواپیماهای جنگنده، اسرائیل را قادر می سازد که نوار غزه را بمباران کند.

در شکوائیه این سازمان ها آمده است: اسرائیل اصول اساسی قوانین جنگ مانند تمایز بین اهداف غیرنظامی و نظامی و اصل تناسب را نادیده می گیرد.

انبار منطقه ای قطعات جنگنده آمریکایی اف-۳۵ در هلند واقع شده که قابل ارسال به کشورهای دخیل در پروژه ساخت آن از جمله اسرائیل است.

اسناد دولتی نشان می دهد که چند هفته پس از حملات ۱۵ مهر حماس، دولت هلند اجازه ارسال محموله ای از قطعات ۳۵-اف را برای هواپیماهای اسرائیلی صادر کرده است.

انتظار می رود رای دادگاه ظرف ۲ هفته دیگر صادر شود.

دولت هلند اواسط آبان اعلام کرده بود که با وجود هشدارهایی مبنی بر نقض حقوق بشر در نوار غزه، همچنان به ارسال و تامین قطعات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داد.

هانکه بروینز اسلات وزیر امور خارجه هلند و لیزج شراینماچر وزیر تجارت خارجی و همکاری‌های توسعه این کشور اعلام کردند که خودشان نیز اواسط ماه اکتبر از ارسال این قطعات برای اسرائیل خبردار شدند.

وکلای این وزارتخانه‌ها هشدار دادند که اسرائیل ممکن است قوانین جنگ را نقض کند، زیرا پیشتر نیز از جنگنده‌های اف-۳۵ برای بمباران غزه استفاده کرده است.

منبع: اطلاعات انلاین