به گزارش خبرنگار مهر، محبوب حیدری عصر دوشنبه در جریان بازدید از روند احداث نهضت ملی مسکن در اردبیل، اظهار کرد: با عنایت دولت سیزدهم اقساط ماهانه طرح نهضت ملی مسکن از ۹ میلیون تومان به هفت میلیون تومان کاهش یافت تا متقاضیان امکان بازپرداخت تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی را پیدا کنند. وی تصریح کرد: […]

به گزارش خبرنگار مهر، محبوب حیدری عصر دوشنبه در جریان بازدید از روند احداث نهضت ملی مسکن در اردبیل، اظهار کرد: با عنایت دولت سیزدهم اقساط ماهانه طرح نهضت ملی مسکن از ۹ میلیون تومان به هفت میلیون تومان کاهش یافت تا متقاضیان امکان بازپرداخت تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی را پیدا کنند.

وی تصریح کرد: دولت تصمیم گرفته تا چهار میلیون واحد مسکن را در چهار سال احداث کند که این سهمیه در استان اردبیل ساخت ۶۳ هزار واحد مسکن است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در حال حاضر ساخت هفت هزار واحد در استان شروع شده و مابقی واحدها نیز در شهرها و مناطق مختلف استان به تدریج آغاز خواهد شد.

حیدری پیشرفت پروژه‌های نهضت ملی مسکن را برای خانه‌دار کردن ۲۳ هزار و ۹۲۴ متقاضی نهایی، پیشرفت ۲۰ تا ۴۰ درصد اعلام کرد و افزود: در قرارداد ۲۴ ماهه قرار است با همراهی متقاضیان و پرداخت آورده سرعت اجرای پروژه و تحویل آن را شاهد باشیم.

وی با هشدار به خرید و فروش غیرقانونی امتیاز نهضت ملی مسکن در بازار سیاه خاطرنشان کرد: متقاضیان نباید در این حوزه ورود پیدا کنند و دچار کار غیرقانونی شوند.

حیدری در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: متأسفانه عده‌ای با قیمت نازل ۱۷ تا ۲۳ میلیون تومان برگه‌های مسکن ملی را از متقاضیان واقعی خریداری می‌کنند که این بزرگترین اجحاف و ظلم در حق آنها است.

وی ضرورت برخورد با چنین دلالان و سوداگران بازار سیاه مسکن را به مسئولان امر یادآور شد و بیان کرد: با توجه به اینکه دولت زمین رایگان و تسهیلات مناسب برای متقاضیان نهضت ملی مسکن قرار داده، این کار اجحاف بزرگ در حق متقاضیان واقعی است و باید برخورد جدی با متخلفان نیز انجام شود.

حیدری در ادامه سخنان خود یادآور شد: تلاش بر این است تا این واحدها در موعد مقرر با توجه به آورده متقاضیان تکمیل و تحویل آنها شود که در این زمینه برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها به شکل مناسب در استان انجام می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل تقویت نظارت‌ها و پیگیری مستمر امور را در این بخش برای به نتیجه رسیدن طرح یادآور شد و گفت: برای جبران کاستی‌های ساخت مسکن در گذشته دولت این طرح را آغاز کرده و امیدواریم با نتایج سودمندی همراه باشد.

منبع: مـهر