به گزارش زیرنویس، هادی حق‌بین با اشاره به بهره‌برداری از ۵ پروژه عمرانی در پایتخت، اظهار داشت: گشایش‌های ترافیکی در ۵ تقاطع مذکور طی چند روز آینده اتفاق خواهد افتاد. حق‌بین با بیان اینکه تکمیل گردش‌های ترافیکی تقاطعات بزرگراهی یکی از رسالت‌های دوره ششم مدیریت شهری است، افزود: معاونت فنی عمرانی طی مطالعات ترافیکی صورت‌گرفته، […]

به گزارش زیرنویس، هادی حق‌بین با اشاره به بهره‌برداری از ۵ پروژه عمرانی در پایتخت، اظهار داشت: گشایش‌های ترافیکی در ۵ تقاطع مذکور طی چند روز آینده اتفاق خواهد افتاد.

حق‌بین با بیان اینکه تکمیل گردش‌های ترافیکی تقاطعات بزرگراهی یکی از رسالت‌های دوره ششم مدیریت شهری است، افزود: معاونت فنی عمرانی طی مطالعات ترافیکی صورت‌گرفته، تقاطعات پرتقاضا را شناسایی و پروژه‌های متعددی را باهدف پیوند محلات و تکمیل گردش‌های ترافیکی در مناطق ۲۲ گانه در دستور کار قرار داده است که تقاطعات بزرگراه شهید همدانی نیز در همین زمره هستند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، یادآور شد: در سال گذشته دو تقاطع بزرگراه شهید همدانی با خیابان شهید زینعلی (کاج) و خیابان شهید پوررضا (گل‌ها) به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: امسال نیز دو تقاطع غیرهمسطح با بزرگراه شهید همدانی در قالب یک زیرگذر و یک دستگاه پل به همراه سه دسترسی در منطقه ۲۲ در روی شهروندان گشوده می‌شود.

حق‌بین افزود: یک دستگاه پل در تقاطع بزرگراه آیت‌الله سعیدی با راه‌آهن تهران – اهواز در مرز مناطق ۱۷ و ۱۸ و یک دستگاه پل بر روی بزرگراه شهید بروجردی در منطقه ۱۸ نیز در هفته آینده به بهره‌برداری می‌رسد. زیرگذر بلوار کوهک و دسترسی‌ها در خردادماه سال ۱۴۰۰ آغاز شد؛ اما به دلیل معارضین متعدد، مدتی با رکود همراه و مجدداً در مهرماه سال ۱۴۰۱ از سرگرفته شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، افزود: این پروژه شامل احداث یک زیرگذر رفت‌وبرگشت (شمالی – جنوبی) به طول ۷۰۰ متر با دو خط عبوری و یک پیاده‌رو در هر مسیر است. احداث دسترسی راست‌گرد از شمال بلوار کوهک به غرب بزرگراه شهید همدانی و شهرک یاس به طول ۶۵۰ متر، اجرای گالری آب‌های سطحی و اصلاح هندسی معابر پیرامونی نیز از بخش‌های دیگر این پروژه است.

وی احداث پل و معابر ارتباطی شهرک شهید خرازی حدفاصل بلوار پژوهش تا خیابان اردستانی شامل دو دستگاه پل رفت‌وبرگشت (شمالی – جنوبی) به طول ۶۱.۵ متر دارای دو خط، عبوری دو پیاده‌رو و یک خط اضطرار در هر مسیر است. احداث مجموع ۲۹۰ متر طول معبر در امتداد پل و اصلاحات هندسی معابر پیرامونی از سایر اقدامات صورت‌گرفته در قالب این پروژه است.

وی دسترسی راست‌گرد جنوب به شرق خیابان شهید پوررضا (گل‌ها) به بزرگراه شهید همدانی به طول ۴۰۰ متر و دوربرگردان جنوب به جنوب این تقاطع با طول ۲۴۰ متر را سومین پروژه قابل‌بهره‌برداری دانست که تأثیر قابل‌توجهی بر کاهش مسیرهای اضافی خواهد داشت.

معاون فنی و عمرانی پل تقاطع غیرهمسطح بزرگراه آیت‌الله سعیدی با راه‌آهن تهران – اهواز را از پروژه‌های قابل افتتاح در هفته آینده دانست و با بیان اینکه این پل باهدف ارتقای دسترسی‌های محلی و باتوجه‌به درخواست‌های مکرر شهروندان با دستور ویژه شهردار تهران در آبان‌ماه سال ۱۴۰۱ آغاز شد، افزود: این پروژه شامل دو دستگاه پل رفت‌وبرگشت به طول متوسط ۴۲ متر در طرفین حریم راه‌آهن تهران – اهواز است و هر پل دارای ۲ خط عبوری و ۲ پیاده‌رو می‌باشد. این پروژه که گشایش آن ۵.۵ کیلومتر کاهش گردش‌های اضافی را در پی خواهد داشت طی یک سال به اتمام رسید.

حق‌بین از پل خیابان شهید مختاری بر روی بزرگراه شهید بروجردی به‌عنوان پنجمین پروژه قابل‌بهره‌برداری در روز شنبه خبر داد و افزود: این پل که به‌صورت رفت‌وبرگشت است ۵۲ متر و عرض ۱۵ متر شامل ۲ خط عبوری و ۱ پیاده‌رو در هر مسیر می‌باشد، در محدوده شرق خیابان شهید مختاری بر روی محورهای تندرو بزرگراه شهید بروجردی احداث شده و کندروهای شمالی و جنوبی بزرگراه شهید بروجردی را به هم متصل می‌کند و باعث کاهش ۱.۱ کیلومتری گردش‌های اضافی شهروندان می‌شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران یادآور شد: با گشایش این تقاطعات و دسترسی آنها در مجموع در حدود ۴۰ کیلومتر کاهش گردش‌های اضافی ترافیکی و بهبود دسترسی‌های محلی را در مناطق ۱۸،۱۷ و ۲۲ شاهد خواهیم بود.

منبع: مـهر