به گزارش زیرنویس به نقل از اقتصادنیوز، بازار دلار عصر دوشنبه ۱۳ آذر ماه در مقایسه با روز یکشنبه رنج رو به بالا بود.اسکناس آمریکایی عصر یک شنبه در حدود ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان تا ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان به کار خود پایان داد؛ اما در پشت خط در حول‌وحوش ۵۰ هزار و […]

به گزارش زیرنویس به نقل از اقتصادنیوز، بازار دلار عصر دوشنبه ۱۳ آذر ماه در مقایسه با روز یکشنبه رنج رو به بالا بود.اسکناس آمریکایی عصر یک شنبه در حدود ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان تا ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان به کار خود پایان داد؛ اما در پشت خط در حول‌وحوش ۵۰ هزار و ۴۵۰ تومان نرخ‌گذاری شد. در معاملات نقدی دوشنبه هم نرخ دلار در تهران با ۵۰ هزارو ۴۰۰ تومان تا ۵۰ هزارو ۷۰۰ تومان بسته شد.به عبارت دیگر دیروز دلار با قیمت اونس طلا الاکلنگ بازی کرد.

در هرات هم نرخ دلار با ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان بازگشایی شد و در نیمه ظهردوشنبه با کاهش ۷۰ تومانی با ۵۰ هزار و ۱۳۰ تومان نرخ‌گذاری شد. روند اصلاحی نرخ دلار در بازار یاد شده در نیمه دوم روز ادامه پیدا کرد و دلار بر روی ۵۰ هزارو ۵۰ تومان قرار گرفت که افت ۱۵۰ تومانی را نشان می دهد.

از سوی دیگر بازار دبی چند روزی است به دلیل روز ملی امارات تعطیل است و اما قیمت درهم دیروز اندکی نزولی شد و بر روی ۱۳ هزارو ۸۵۰ تومان قرار گرفت.

دیروز اکثر نگاه ها به قیمت طلای جهانی خیره شد.قیمت اونس طلا بامداد دوشنبه رشد عجیب و غریبی را تجربه کرد. آن طور که شواهد نشان می دهد قیمت طلا دیروز به صورت فواره ای تا نزدیک سقف ۲۰۵۰دلار بالا رفت.اما در ادامه به صورت آبشاری ریزش کرد و از تخت پادشاهی سقوط کرد.حتی در زمان نگارش این گزارش تقریبا ۵۰ دلار ارزان تر از دو روز گذشته بود.

همچنین طلای آب شده در حوالی ۱۱ میلیون تومان بازگشایی کرد اما با عقب نشینی اونس به سطح ۱۰ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان برگشت.

در بازار سکه هم دیروز سکه بازان با شوک روانی قیمت اونس طلا جسارت پیدا کردند. طبق ادعای معامله‌گران قیمت سکه امامی دیروز تقریباً ۱۵۰ هزار تومان گران‌تر از روز قبل معامله شد و به ۲۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیداما عصر دیروز با ریزش قیمت طلا، نرخ سکه هم اصلاح شد و با ۲۹ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان معامله شد که نسبت به یک شنبه رنج بود.