با نزدیک شدن به دیدار حساس هفته پنجم از جمله مسابقات معوقه لیگ برتر بین تیم‌های پرسپولیس و استقلال بحث استفاده شدن یا نشدن از کمک داور ویدیویی نیز در محافل ورزشی مطرح شد اما ظاهرا فدراسیون فوتبال اعلام کرد از کمک داور ویدیویی استفاده نخواهد شد. از افراد نزدیک به سازمان لیگ و فدراسیون […]

- آخر و عاقبت VAR در دربی پایتخت

با نزدیک شدن به دیدار حساس هفته پنجم از جمله مسابقات معوقه لیگ برتر بین تیم‌های پرسپولیس و استقلال بحث استفاده شدن یا نشدن از کمک داور ویدیویی نیز در محافل ورزشی مطرح شد اما ظاهرا فدراسیون فوتبال اعلام کرد از کمک داور ویدیویی استفاده نخواهد شد.

از افراد نزدیک به سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال مطلع شدیم مسئولان باشگاه استقلال در تماس‌هایی با اعضای سازمان لیگ و کمیته داوران خواستار استفاده از کمک داور ویدیویی در دیدار دربی شده‌اند. استقلالی‌ها با استناد به وقوع اشتباهات داوری در دیدارهای گذشته این فصل تیمشان و ضرری که استقلال بابت اشتباهات داوری متحمل شده از مسئولان ذیربط خواسته‌اند در صورت امکان از کمک داور ویدیویی استفاده شود تا در دربی حق هیچ یک از دو تیم پرسپولیس یا استقلال پایمال نگردد. گرچه این درخواست به شکل با نامه نگاری کتبی نبوده و این موضوع به شکل رسانه‌ای منتشر نشده اما مسئولان کمیته داوران با توجه به مقررات تعیین شده برای برگزاری همه دیدارهای لیگ برتر جاری این موضوع را مردود اعلام کرده‌اند.

یکی از افراد نزدیک باشگاه استقلال در این باره گفت: «کمیته داوران اعلام کرده در صورت استفاده از کمک داور ویدیویی در بازی دربی این احتمال وجود دارد که سایر تیم‌ها هم خواستار استفاده از چنین امکانی بشوند اما با توجه به اینکه ما تنها دو سیستم کمک داور ویدیویی اجاره کرده‌ایم و هر هفته تقریباً در ۸ استادیوم مسابقه برگزار می‌شود امکان برخورداری از این تکنولوژی در ۶ ورزشگاه‌  دیگر وجود ندارد و این موضوع می‌تواند مشکلات جدیدی برای کمیته داوران به وجود بیاورد. از این رو فعلاً امکان استفاده از کمک داور ویدیویی در دربی وجود ندارد».

مهدی تاج و اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال مقدمات خرید کمک داور ویدیویی برای تجهیز همه استادیوم‌های کشور به این تکنولوژی را فراهم کرده و ظاهرا قرار است این تکنولوژی که سال‌هاست در همه کشورهای دنیا استفاده می‌شود در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ وارد کشور شده و امکان بهره‌برداری از آن مهیا شود.

منبع: خبـر ورزشی