لین هاستینگز ، هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در اراضی اشغالی در سخنانی در این باره هشدار داد که گسترش دامنه تجاوزات رژیم صهیونیستی در غزه به سمت جنوب این باریکه می‌تواند منجر به «سناریوی وحشتناک‌تر» شود؛ وضعیتی که عملیات‌های بشردوستانه ممکن است قادر به مقابله با آن نباشد. بر اساس گزارش خبرگزاری «سما»، وی […]

 لین هاستینگز ، هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در اراضی اشغالی در سخنانی در این باره هشدار داد که گسترش دامنه تجاوزات رژیم صهیونیستی در غزه به سمت جنوب این باریکه می‌تواند منجر به «سناریوی وحشتناک‌تر» شود؛ وضعیتی که عملیات‌های بشردوستانه ممکن است قادر به مقابله با آن نباشد.

بر اساس گزارش خبرگزاری «سما»، وی گفت: پس از یک آتش بس هفت روزه، حمله اسرائیل به جنوب غزه کشیده شد. این گسترش دامنه عملیات زمینی اسرائیل ده‌ها هزار فلسطینی دیگر را مجبور کرده است به مناطقی پناه ببرند که با فشار فزاینده‌ای مواجه هستند، طوری که از یافتن غذا، آب، سرپناه و امنیت ناامید شده‌اند.

هاستینگز ادامه داد: هیچ مکان امنی در غزه وجود و جایی برای رفتن وجود ندارد.

این مقام سازمان ملل افزود: امروز شاهد نبود امکانات در سرپناه‌ها، سیستم بهداشتی از هم پاشیده، کمبود آب آشامیدنی سالم، نبود سرویس بهداشتی کافی و سوء تغذیه هستیم.

هاستینگز ابراز تاسف کرد که شرایط لازم برای رساندن کمک‌ها به ساکنان غزه وجود ندارد.

وی همچنین هشدار داد: سناریوی بسیار وحشتناک‌تری در شرف آشکار شدن است، و این سناریویی است که عملیات‌های بشردوستانه ممکن است توان برخورد با آن را نداشته باشند. تجهیزات امدادی و سوختی که اجازه ورود به نوار غزه دریافت می‌کنند به هیچ وجه کافی نیست.

این مقام سازمان ملل تاکید کرد: عملیات بشردوستانه را نمی‌توان با مقادیر کم سوخت انجام داد؛ چراکه سوخت پایه و اساس خدمات اجتماعی و عملیات ما از جمله بیمارستان‌ها، کارخانه‌های آب شیرین کن، آب آشامیدنی پاک و بهداشت است.

مقاومت فلسطین به رهبری جنبش حماس هفتم اکتبر (۱۵ مهر) عملیات منحصر بفردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست نشین منطقه «غلاف غزه» انجام داد، کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند. این عملیات آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه را به همراه داشت و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از یک وقفه یک هفته‌ای جمعه گذشته بار دیگر از سر گرفته شد.

وزارت بهداشت غزه عصر یکشنبه اعلام کرد که از ابتدای تجاوزات به نوار غزه ۱۵ هزار و ۸۹۹ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

وزارت بهداشت غزه همچنین شمار کلی مجروحان تجاوزات به نوار غزه را ۴۲ هزار نفر اعلام کرد.

منبع: ایسنا

منبع خبر: رکنـا