فرزاد جهان بین در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: کمتر از صد روز به انتخابات مهم دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در اسفند ۱۴۰۲ مانده است و در همین راستا سیاست‌های دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص انتخابات با شعار «مشارکت حداکثری، انتخابات اصلح» ابلاغ شد. معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه […]

فرزاد جهان بین در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: کمتر از صد روز به انتخابات مهم دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در اسفند ۱۴۰۲ مانده است و در همین راستا سیاست‌های دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص انتخابات با شعار «مشارکت حداکثری، انتخابات اصلح» ابلاغ شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به جزئیات این بخشنامه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در راستای مشارکت حداکثری و زمینه سازی برای انتخابات اصلح، تمام مساعی خود را به کار خواهد گرفت و تمامی ظرفیت‌های شبکه شهرپایه خود را در این زمینه، پای کار خواهد آورد.

جهان بین ادامه داد: ضروری است واحدها از هر نوع کار ابتکاری نهادهای دانشجویی و استادی که منجر به افزایش مشارکت و انتخابات اصلح می‌شود، حمایت کنند.

وی ضمن بیان این مطلب که شوراهای فرهنگی و هیأت‌های نظارت بر تشکل‌های اسلامی دانشگاهیان با تشکیل جلسات مستمر در این زمینه فکر و طراحی کنند، گفت: دانشگاه به هیچ نحو اجازه نخواهد داد منابع و امکانات دانشگاه، له یا علیه شخص یا جریان خاصی به کار گرفته شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد به سایر بندهای این بخشنامه اشاره کرد و گفت: دعوت از نمایندگان این دوره از مجلس توسط نهادهای دانشجویی و استادی از اکنون برای ارزیابی عملکرد، گفت و گو درباره حیطه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و … بلامانع است.

وی ادامه داد: همچنین در مقطع تبلیغات رسمی، دعوت از تمام افرادی که مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفتند برای حضور در دانشگاه توسط نهادهای دانشجویی و استادی در دانشگاه مجاز هست. این حضور می‌تواند در قالب‌های سخنرانی و تبیین مواضع، پرسش و پاسخ و مناظره باشد.

جهان بین ضمن تاکید بر اینکه براساس سیاست‌های دانشگاه آزاد، محکومان فتنه ۸۸ نمی‌توانند در دانشگاه حضور پیدا کنند، تصریح کرد: قبل از ایام رسمی تبلیغات انتخاباتی، تبلیغ مستقیم ممنوع است اما حضور افراد بدون تبلیغ مستقیم و در قالب سخنرانی، پرسش و پاسخ و مناظره مجاز هست.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: هیأت‌های نظارت بر تشکل‌های اسلامی دانشگاهیان به عنوان مرجع بررسی و تأیید برنامه‌ها در چارچوب این سیاست‌ها، با رعایت عدالت، زمینه را برای طرح تمام سلایق و دیدگاه‌ها و با هدف کمک به مشارکت حداکثری و شناخت و انتخاب اصلح در محیط دانشگاه فراهم آورند.

منبع: مـهر