واکنش سخنگوی قوه قضائیه به فساد بزرگ در دولت
واکنش سخنگوی قوه قضائیه به فساد بزرگ در دولت

به گزارش «اطلاعات آنلاین»، مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری امروز سه‌شنبه ۱۴ آذر در تشریح مهم‌ترین اقدامات دستگاه قضایی در مدت دو هفته گذشته با اشاره به کشف فساد بزرگ اخیر گفت: متأسفانه چند روز قبل با خبر فساد مواجه شدیم و اعلام خبر کشف فسادی دیگر در کشور که از مدت‌ها […]

- واکنش سخنگوی قوه قضائیه به فساد بزرگ در دولت

به گزارش «اطلاعات آنلاین»، مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری امروز سه‌شنبه ۱۴ آذر در تشریح مهم‌ترین اقدامات دستگاه قضایی در مدت دو هفته گذشته با اشاره به کشف فساد بزرگ اخیر گفت: متأسفانه چند روز قبل با خبر فساد مواجه شدیم و اعلام خبر کشف فسادی دیگر در کشور که از مدت‌ها قبل مورد رصد و تعقیب مسئولان اجرایی و قضایی را به همراه داشت، خاطر مردم را مکدر کرد.

وی افزود: منشأ این فساد گرچه از سوی شرکت خصوصی غیردولتی شکل گرفت، اما در بخش‌های ذی‌مدخل همکاری‌هایی با آن شرکت صورت پذیرفته بود تا مقدار قابل توجهی ارز و منابع ملی به این موضوع تخصیص یابد که در محل خود صرف نشده و موجبات ایجاد فساد در بخش‌های دیگر را فراهم کرد.

ستایشی گفت: نسبت به قصور و ترک فعل دستگاه‌های اجرایی و نظارتی ورود کرده و بررسی‌های فنی را انجام خواهیم داد.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: در این پرونده برخی مدیران با قرار‌های صادره تأمینی در بازداشت هستند و برخی دیگر با تأمین قرار‌های متناسب آزاد هستند. به محض تکمیل تحقیقات و شرایط قانونی برای اطلاع‌رسانی اطلاعات واصله به آگاهی مردم خواهیم رساند.

سخنگوی قوه قضاییه سپس درباره برخی پرونده‌های بزرگ قضایی مرتبط با طبری، زنگنه و هاشمی گفت: آخرین وضعیت شرایط پرونده اکبر طبری اینگونه است که پرونده در اجرای احکام و طبری در حال تحمل کیفر است.

وی درباره آخرین وضعیت پرونده زنگنه و هاشمی هم گفت: این پرونده با ۱۴ متهم در دادگاه کیفری یک استان تهران در حال رسیدگی است. ۶ نفر از متهمین این پرونده به اتهام اختلاس و ارتشا و کلاهبرداری محکوم هستند و پرونده در دادگاه تجدیدنظر خواهی است. اما نسبت به هشت متهم دیگر که زنگنه و هاشمی هم میان آن‌ها هستند، پرونده در حال رسیدگی است.

منبع: اطلاعات انلاین