در قرعه‌کشی این فصل لیگ قهرمانان هر سه نماینده کشورمان با تیم‌های عربستانی هم گروه شدند. پرسپولیس در گروه مرگ هم گروه النصر و یاران کریستیانو رونالدو شد، نساجی با الهلال و یاران «نیمار» باید رقابت می‌کرد و سپاهان با الاتحاد و کریم بنزما روبه‌رو می‌شد. اسم این سه ستاره بزرگ گویای تفاوت‌ها بود. ما […]

در قرعه‌کشی این فصل لیگ قهرمانان هر سه نماینده کشورمان با تیم‌های عربستانی هم گروه شدند. پرسپولیس در گروه مرگ هم گروه النصر و یاران کریستیانو رونالدو شد، نساجی با الهلال و یاران «نیمار» باید رقابت می‌کرد و سپاهان با الاتحاد و کریم بنزما روبه‌رو می‌شد.

اسم این سه ستاره بزرگ گویای تفاوت‌ها بود. ما به لحاظ امکانات و پول قادر به رقابت با عربستان و تیم‌های عربی نیستیم اما در عوض ایرانی‌ها مرد کارهای بزرگ هستند. همیشه قهرمانان ما در مصاف با رقبای از خود قوی‌تر تاریخ‌سازی کرده‌اند.

اما با برگزاری مسابقات هفته ششم لیگ قهرمانان آسیا در دور مقدماتی پرونده مسابقات مرحله اول بسته شد. البته هنوز ساعاتی به برگزاری بازی پرسپولیس باقیست اما برای رقابت ایران و عربستان همه چیز تمام شده است. در آخرین بازی دور گروهی نساجی و سپاهان در خاک عربستان مهمان الهلال و الاتحاد بودند. هر دو تیم ایرانی با نتیجه ۲-۱ مغلوب شدند و البته که نساجی قبلاً حذف شده بود و آبرومندانه از بازی تشریفاتی بیرون آمد.

کاری به اینکه کدام بازیکنان در این مسابقات حضور داشتند و چرا نیمار و کریم بنزما نبودند نداریم. این فرض که اگر آنها می‌بودند چه می‌شد هم به کنار، با برگزاری این دو مسابقه پرونده جدال‌های رودررو بین نمایندگان ایران و عربستان بسته شد. دو بازی رفت و برگشت برای هر کدام از نمایندگان ما و جمعاً ۶ مسابقه بین نمایندگان ایران و عربستان در لیگ قهرمانان که نتیجه‌اش دست کمی از فاجعه ندارد، پنج شکست برای ما و تنها یک تساوی…

فقط پرسپولیس توانست از النصر امتیاز بگیرد، در خاک عربستان و برابر تیمی ۱۰ نفره که البته باز هم ارزش دارد اما ۵ بازی دیگر را به رقیب باختیم. نساجی در ورزشگاه آزادی سه گل از الهلال خورد و آنجا ۲-۱ باخت. سپاهان بدون برگزاری مسابقه در اصفهان ۳-۰ بازنده شد و آنجا هم ۲-۱ باخت، کاملا مشابه با نساجی و تازه امکان میزبانی در سه بازی را هم از دست داد. اما پرسپولیس بازی رفت را ۲-۰ باخت و بازی برگشت را ۰-۰ مساوی کرد تا بهترین نتیجه را مقابل تیم‌های عربستانی بگیرد. ۶ مسابقه، ۵ باخت و یک تساوی، ۲ گل زده و ۱۲ گل خورده آماری اسفناک برای فوتبال کشورمان است.

وقتی بدانیم در فاصله دو ماه تا جام ملت‌های آسیا قرار داریم این زنگ خطر شدیدتر می‌شود. فوتبال ما سال‌هاست از رقبا عقب افتاده اما همیشه تیم ملی نقطه امیدواری ما بوده است. تیمی که همین حالا چند ملی‌پوش از سپاهان و پرسپولیس دارد که باید دو ماه دیگر در قطر به مصاف رقبا برود.

ما همه امید به قهرمانی داریم اما عربستان یکی از جدی‌ترین رقبای ما در این مسیر است. در کنار ژاپن، کره‌جنوبی و استرالیا، ایران و عربستان ۵ مدعی اصلی جام هستند. قطر، عراق، امارات یا اردن در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند و اولویت‌های ثانویه برای قهرمانی هستند که تجربه ثابت کرده نباید آنها را دست کم گرفت.

اما اگر همان رقبای اصلی را در نظر بگیریم، اوضاع خیلی خطرناک و وخیم است. لااقل در لیگ قهرمانان که چنین دیده شد…

زنگ خطر لیگ قهرمانان برای جام ملت‌ها آسیا؛ نتایجی که دست کمی از فاجعه ندارد/ ایران بازنده دوئل با عربستان

منبع: خبـر ورزشی