سیدمهدی سیدعلی درباره قضاوت لیدا جامپی داور ژاپنی دیدار تیم‌های پرسپولیس و الدحیل قطر در هفته پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، عنوان کرد: با توجه به اینکه در این دیدار از سیستم کمک داور ویدیویی VAR استفاده می‌شد، نیاز به استفاده داور از مانینتور کنار زمین نبود و تصمیم‌هایی که داور ژاپنی گرفت در […]

- کارشناس داوری صحنه تاثیرگذار در حذف پرسپولیس از آسیا/ خطای اولونگا روی گولسیانی؛‌ گل الدحیل سالم بود؟

سیدمهدی سیدعلی درباره قضاوت لیدا جامپی داور ژاپنی دیدار تیم‌های پرسپولیس و الدحیل قطر در هفته پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، عنوان کرد: با توجه به اینکه در این دیدار از سیستم کمک داور ویدیویی VAR استفاده می‌شد، نیاز به استفاده داور از مانینتور کنار زمین نبود و تصمیم‌هایی که داور ژاپنی گرفت در نتیجه بازی تأثیری نداشت. به غیر از یکی دو خطا در نیمه نخست که از چشم او پنهان ماند. بقیه تصمیمات داور منطبق بر قانون و اخطارهایی که به بازیکنان داد درست بود و روز خوبی را سپری کرد.

وی در مورد صحنه گل دوم الدحیل گفت: به هیچ عنوان خطا نبود. مدافع پرسپولیس در مسیر حرکت مهاجم الدحیل قرار داشت و مهاجم حریف از او عبور کرد.

کارشناس داوری با بیان اینکه پنالتی پرسپولیس؛ تصمیم درست داور بود در خصوص لزوم استفاده از سیستم VAR در فوتبال ایران اظهار کرد: هر جا تکنولوژی به کمک انسان بیاید و در مسیر درست استفاده شود، اثرات مثبتی می‌گذارد. امیدوارم این سیستم وارد چرخه فوتبال ایران شود تا در لیگ داخلی‌مان استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: شب سیاه پرسپولیس در بدترین روز گولسیانی/ هیچ‌کس فکرش را نمی‌کرد اما پرسپولیس «حذف» شد!

منبع: خبـر ورزشی