پرسپولیس ایران ۱ – ۲ الدحیل قطر/ حذف شاگردان گل‌محمدی با امضای گولسیانی
پرسپولیس ایران ۱ – ۲ الدحیل قطر/ حذف شاگردان گل‌محمدی با امضای گولسیانی

تیم فوتبال پرسپولیس در هفته پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا امشب ساعت ۱۹ و۳۰ دقیقه در ورزشگاه آزادی به مصاف الدحیل قطر رفت که در نهایت شاگردان گل محمدی بازی را با نتیجه ۱ – ۲ به الدحیل واگذار کردند.  ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، دانیال اسماعیلی‌فر، گئورگی گولسیانی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، علی نعمتی، مسعود ریگی، […]

- پرسپولیس ایران ۱ - ۲ الدحیل قطر/ حذف شاگردان گل‌محمدی با امضای گولسیانی

تیم فوتبال پرسپولیس در هفته پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا امشب ساعت ۱۹ و۳۰ دقیقه در ورزشگاه آزادی به مصاف الدحیل قطر رفت که در نهایت شاگردان گل محمدی بازی را با نتیجه ۱ – ۲ به الدحیل واگذار کردند.

 ترکیب پرسپولیس:

علیرضا بیرانوند، دانیال اسماعیلی‌فر، گئورگی گولسیانی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، علی نعمتی، مسعود ریگی، میلاد سرلک، سعید صادقی، مهدی ترابی، سروش رفیعی و شهاب زاهدی

 ترکیب الدحیل:

صلاح زکریا، ابراهیما بامبا، محمد موسی، سلطان البریک، یوسف ایمن، عاصم مادیبو، ایزاک لیاجی، معز علی، اسماعیل محمد، لطفی ماجر، محمد مونتاری

گزارش مسابقه:

پرسپولیس که برای صعود به دور بعد باید در این دیدار پیروز شود، بازی رو توفانی آغاز کرد و در دقایق ابتدایی حملات دامنه دار و پرتعداد سرخ‌ها راهی به دروازه قطری ها پیدا نکرد.

دقیقه ۷ پرسپولیس به گل اول رسید. حملات سرخ‌ها تا زدن گل ادامه داشت و سانتر دقیقه سروش رفیعی با ضربه سر شهاب زاهدی به گل اول بازی تبدیل شد.

دقیقه ۹ الدحیل گل تساوی را به ثمر رساند. با یک پاس عالی لطفی ماجر با بیرانوند تک به تک شد. بیرانوند توانست ضربه این بازیکن را مهار کند اما در برگشت مونتاری دروازه خالی از دروازه بان پرسپولیس را باز کرد.

دقیقه ۱۴ شهاب زاهدی بار دیگر دروازه حریف را باز کرد اما این گل مردود و آفساید اعلام شد.

دقیقه ۱۹ الدحیل روی یک ضدحمله سریع خطرساز شد اما ایساک نتوانست ضربه آخر را خوب بزند و این فرصت از دست رفت.

دقیقه ۲۵ شوت والی سروش رفیعی از پشت محوطه جریمه با برخورد به مدافعان الدحیل تغییر جهت داد اما باز هم دروازه بان این تیم توپ را مهار کرد.

دقیقه ۲۸ پرسپولیس بهترین بخت را برای زدن گل دوم از دست داد. سانتر زمینی سعید صادقی از جناح راست را شهاب زاهدی یک اثر محدود گذاشت و راهی به دروازه پیدا نکرد‌.

دقیقه ۴۰ مهاجمان الدحیل روی اشتباه بازیکنان پرسپولیس در محوطه جریمه سرخ‌ها صاحب موقعیت شدند که بیرانوند اجازه زدن ضربه را به حریف نداد.

دقیقه ۴۲ برخورد توپ به دست لطفی ماجر در محوطه جریمه الدحیل را داور ژاپنی پنالتی تشخیص نداد که با اعتراض سرخ‌ها همراه شد.

دقیقه ۴۵ پرسپولیس صاحب یک ضربه ایستگاهی از سمت راست شد که سانتر ترابی تند و تیز بود و راه به جایی نبرد‌.

نیمه نخست بازی با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

دقیقه ۴۹ پرسپولیس از جناح چپ صاحب ضربه ایستگاهی شد و این بار هم سانتر ترابی خوب نبود و مدافعان الدحیل توپ را با ضربه سر برگشت دادند.

دقیقه ۵۱ ضد حمله سریع بازیکنان الدحیل خطرساز شد اما شوت معز علی خوب نبود و به کنار دروازه رفت.

دقیقه ۵۶ سعید صادقی با عبور از بازیکنان الدحیل وارد محوطه جریمه شد اما ضربه آخرش آرام بود و به خط دروازه نرسید.

دقیقه ۵۷ سانتر مهدی ترابی از روی یک ضربه ایستگاهی با ضربه سر خطرناک گولسیانی همراه شد اما صلاح زکریا توپ را مهار کرد.

دقیقه ۶۶ محمد عمری درون محوطه جریمه حریف سرنگون شد اما داور پس از مشورت با اتاق وی ای آر تصمیم به ادامه بازی گرفت.

دقیقه ۶۹ حرکت عمری تازه وارد و شوتش از پشت محوطه جریمه، با اختلاف کم به کنار دروازه الدحیل رفت.

دقیقه ۷۱ ضدحمله سریع الدحیل فرصتی خطرناک برای آنها به وجود آورد اما بیرانوند توپ را مهار کرد.

دقیقه ۷۲ پرسپولیس دو بار پیاپی با ترابی و زاهدی صاحب موقعیت شد اما هر دو بار زکریا شوت این دو بازیکن را از زاویه بسته مهار کرد.

دقیقه ۷۹ حرکت عمقی محمد عمری باعث شد تا مدافعان الدحیل او را سرنگون کنند و داور اعلام پنالتی کرد.گولسیانی پشت ضربه پنالتی قرار گرفت اما توپ را به تیر افقی دروازه کوبید و این فرصت هم از دست رفت.

دقیقه ۸۴ گل دوم برای الدحیل. اولونگا با عبور از گولسیانی دروازه پرسپولیس را باز کرد تا مدافع گرجستانی سرخ‌ها در پنج دقیقه سرنوشت صعود این تیم را عوض کند.

حملات و کرنرهای پیاپی در دقایق باقی مانده نتیجه نداد و در نهایت پرسپولیس با شکست در این مسابقه ، وداعی تلخ با لیگ قهرمانان آسیا داشته باشد.

 

 

 

باشگاه خبرنگاران