مشکل پرسپولیس«مدیریت» است/ حذف از آسیا در بازی با النصر کلید خورد
مشکل پرسپولیس«مدیریت» است/ حذف از آسیا در بازی با النصر کلید خورد

محمود کلهر پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس درباره شکست سرخپوشان برابر تیم الدحیل قطر و حذف از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: تیم پرسپولیس خوب بازی کرد و گل هم زد، اما یکسری اشتباهات در بخش دفاعی داشت و ناهماهنگی زیاد بود. شاید اگر بیرانوند در درون دروازه نبود گل‌های زیادی پرسپولیس می‌خورد. اولونگا […]

- مشکل پرسپولیس«مدیریت» است/ حذف از آسیا در بازی با النصر کلید خورد

محمود کلهر پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس درباره شکست سرخپوشان برابر تیم الدحیل قطر و حذف از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: تیم پرسپولیس خوب بازی کرد و گل هم زد، اما یکسری اشتباهات در بخش دفاعی داشت و ناهماهنگی زیاد بود. شاید اگر بیرانوند در درون دروازه نبود گل‌های زیادی پرسپولیس می‌خورد.

اولونگا کفه ترازو را به نفع الدحیل برد 

او افزود: البته  پرسپولیس موقعیت‌های زیادی هم روی دروازه حریف ایجاد کرد، اما تیم الدحیل خیلی بابرنامه بازی کرد و در ضدحملات خیلی خطرناک بودند و معز علی و اولونگا  به خصوص در نیمه دوم خیلی عالی بازی کردند. اولونگا در نیمه دوم که به زمین مسابقه آمد بازی را متحول کرد و یک گل هم زد و در واقع کفه ترازو را به نفع الدحیل برگرداند. فکر می‌کنم بازی سنگینی بود و این تیم‌های عربی خیلی خوب تجهیز شدند.  

شرایط پرسپولیس با گل شدن پنالتی گولسیانی بهتر می شد 

کلهر گفت: درست است که تیم الدحیل از آسیا حذف شده بود، اما با برنامه به زمین مسابقه آمده بود و حیثیتی بازی کرد و توانست بازی را پیروز شود. اگر گولسیانی پنالتی را گل می‌کرد به طور حتم پرسپولیس می‌توانست شرایط بهتری پیدا کند.

فوتبالیست های بزرگ دنیا هم پنالتی خراب می کنند

پیشکسوت پرسپولیس درباره اینکه گولسیانی پنالتی زدن تیم است، اما در برهه حساس پنالتی را به گل تبدیل نکرد، گفت: به هر حال فوتبال است و جو تماشاگران هم سنگین است. یکسری بازیکنان بزرگ هم پنالتی را خراب می‌کنند و دیدیم رونالدو جلوی بیرانوند پنالتی را خراب کرد. همه فوتبالیست‌های بزرگ دنیا چنین اتفاقاتی برایشان رخ می‌دهد و جو سنگین بود و شاید استرس هم باعث شد که ضربه را خوب نزد و این به نفع الدحیل شد.

اشتباهات فردی پرسپولیس برابر الدحیل خیلی زیاد بود

او درباره اینکه تیم پرسپولیس ۷ بازی است که نتیجه نمی‌گیرد و علت ناکامی این تیم چیست؟ گفت: تیم که نتیجه نگیرد هجمه انتقادات زیاد می‌شود و طبیعی هست. حتی اگر این همه قهرمانی بیاورید، اما یک دیدار ضعیف بازی کنید، به هر حال هوادار به ورزشگاه آمده است، که بازی را ببیند و تیمش برنده شود. بازیکنان هم بدانند که جلوی جو تماشاگران باید تمام توان خود را بگذارند. البته  آن‌ها تمام توان خود را برای این بازی گذاشتند، اما اشتباهات فردی در این بازی زیاد بود.

تیم پرسپولیس در خط دفاعی دچار مشکل نیست 

کلهر درباره اینکه نبود پورعلی گنجی در خط دفاع پرسپولیس احساس می‌شود، گفت: نه، به نظرم گولسیانی جزو مدافعان خوب پرسپولیس است و این تیم در خط دفاع دچار مشکل نیست. مواقعی ضعف فردی هم وجود دارد و توپی که اولونگا از او گرفت خیلی خوب رد شد. من اعتقاد دارم که اشتباهات در خط دفاعی بود و گولسیانی بعد از اینکه پنالتی را گل نکرد روی بازی او تاثیرگذاشت و اشتباهاتش هم بیشتر شد.

حیف است کریم باقری روی نیمکت پرسپولیس نیست 

پیشکسوت پرسپولیس درباره اینکه تغییر و تحولاتی در پرسپولیس نباید رخ بدهد تا شوکی به تیم وارد شود، گفت: به نظرم مشکل پرسپولیس مدیریت است که این مسائل به وجود آمده است. از آن طرف، کریم باقری چرا روی نیمکت پرسپولیس نیست و وزن نیمکت این تیم را بالا می‌برد. البته من به کادر فنی پرسپولیس هنوز اعتقاد دارم که شایستگی‌های خود را نشان داده است. در برخی از مواقع تیم‌ها هم نوع تاکتیک پرسپولیس را می‌دانند و شاید همین عوامل باعث شده که کار برای این تیم سخت‌تر شود. من فکر می‌کنم حیف است که باقری روی نیمکت پرسپولیس نباشد.

اتفاقات بازی با النصر باعث حذف پرسپولیس از آسیا شد

کلهر درباره اظهارات درویش مبنی بر اینکه مربی باید بازیکن بخواهد تا جذبش کنیم، گفت: به نظرم تیم پرسپولیس  مشکل  مدیریتی دارد و سالهاست که این مشکل داشته و هنوز هم وجود دارد. زمانی پرسپولیس به مرحله بعد صعود نکرد که آن اتفاقات در بازی با النصر رخ داد و دیدیم روی مسائل فنی هم تاثیرگذاشت و نتیجه آن بازی را از دست دادند. شاید اگر آن اتفاق رخ نمی‌داد، پرسپولیس می‌توانست تیم النصر را شکست بدهد. با توجه به اینکه دیدیم در بازی برگشت چقدر پرسپولیس خوب بازی کرد.

کری خوانی  استقلالی ها درست نبود 

او درباره اینکه واکنش باشگاه استقلال بعد از حذف پرسپولیس از آسیا گفت: البته این کری خوانی‌ها همیشه هست، اما به نظرم این بحث ملی است و استقلال و پرسپولیس وقتی به آسیا می‌روند آرزوی ایرانی‌ها این هست که هر ۲ تیم نتیجه بگیرند. من خودم دوست دارم استقلال، پرسپولیس و سپاهان و نساجی در آسیا موفق باشند و این برای رشد فوتبالمان خوب است. این گونه رفتار‌ها در بازی‌های ملی خوب نیست و دیگر تیم‌ها  از این قضیه  و حواشی در فوتبال ما استفاده می‌کنند.  

باید از لحاظ روحی و روانی با بازیکنان کار شود 

کلهر درباره اینکه آینده پرسپولیس را چطور می‌بیند و می‌تواند جبران مافات کند و از بحران خارج شود، گفت: صددرصد، من اعتقاد دارم که کادر فنی می‌تواند این تیم را جمع کند با توجه به اینکه قبلا چنین اتفاقاتی افتاده و حواشی زیادی در اطراف پرسپولیس بوده است. به طور کامل کادر فنی پرسپولیس به این مسئله واقف است و فکر می‌کنم شرایط پرسپولیس در آینده بهتر خواهد شد. البته باید از لحاظ روحی و روانی  روی بازیکنان بیشتر کار شود تا پرسپولیس از این وضعیتی که برایش ایجاد شده خارج شود.

برخی از هواداران جو را خراب می کنند 

پیشکسوت پرسپولیس درباره اظهارات بیرانوند مبنی بر اینکه هواداران بر سر بازیکنان بطری پرتاب می‌کردند، گفت: به نظرم این اتفاقات برای فوتبال ما قشنگ نیست و اکنون که داریم رشد می‌کنیم و لژیونر زیاد داریم و فوتبال دنیا نگاه ویژه‌ای به ما دارد. فکر می‌کنم رفتارمان هم باید حرفه‌ای باشد. همه هواداران عزیز هستند، اما یکسری از هواداران هستند که جو را خراب می‌کنند و این برای فوتبالمان خوب نیست. تیم الدحیل هم در زمین خودش شکست خورد، اما این اتفاقات رخ نداد و فکر می‌کنم برای فوتبالی که می‌خواهیم به روز شویم و جایگاه مناسبی پیدا کنیم این موضوع کمک نمی‌کند و دچار مشکل می‌شویم.

باشگاه خبرنگاران