چین بازار خودروی آلمان را قبضه کرد +آمار‌های عجیب
چین بازار خودروی آلمان را قبضه کرد +آمار‌های عجیب

عصر ایران نوشت: فروش خودروهای چینی در بازارهای خارجی همواره مساله جالبی برای مخاطبان حوزه اقتصاد و خودرو بوده است. این ویژگی شامل بازار ایران نیز می شود که نظرات موافق و مخالف خاص خود را دارد. اما در این مطلب سراغ بازار آلمان می رویم تا ببینیم طی ماه نوامبر(آّبان-آذر) چه میزان خودرو چینی […]

- چین بازار خودروی آلمان را قبضه کرد +آمار‌های عجیب

عصر ایران نوشت: فروش خودروهای چینی در بازارهای خارجی همواره مساله جالبی برای مخاطبان حوزه اقتصاد و خودرو بوده است. این ویژگی شامل بازار ایران نیز می شود که نظرات موافق و مخالف خاص خود را دارد.

اما در این مطلب سراغ بازار آلمان می رویم تا ببینیم طی ماه نوامبر(آّبان-آذر) چه میزان خودرو چینی به فروش رسیده است. قطعا ماجرا درباره بازار آلمان که خود خواستگاه برترین کمپانی های جهان است، جذاب تر می شود.
طی ماه نوامبر آمار مرتبط با فروش خودرو صفر کیلومتر در مقیاس سالانه روند کاهشی را نمایان می کند. طی ماه مذکور برابر با ۲۴۵۷۰۱ دستگاه خودرو صفر کیلومتر در آلمان تحویل مشتریان شده است که ۵.۷ درصد با زمان مشابه سال گذشته کمتر است.

از تعداد ۲۴۵۷۰۲ دستگاه، برابر با ۴۴۹۴۲ دستگاه مربوط به خودروهای الکتریکی می شود که بازهم کاهش ۲۲.۵ درصدی در مقیاس سالانه را منعکس می کند. ۱۸۱۲۴ دستگاه مربوط به پلاگین هیبریدها می شود که اینجا هم کاهش ۵۹.۳ درصد را در مقیاس سالانه شاهد هستیم.

آمار کل فروش برندهای چینی در بازار آلمان طی ماه نوامبر

حضور عجیب و غریب خودروهای چینی در بازار آلمان (گزارش آماری)

در این قسمت سراغ چینی های حاضر در آمار فوق می رویم. ام جی رووی با فروش ۱۶۷۳ دستگاه و کاهش ۲۰.۸۲ درصدی نسبت به زمان مشابه در سال گذشته میلادی، پرچمدار چینی ها در این گزارش محسوب می شود.

ام جی در سال ۲۰۲۳ تا کنون، برابر با ۱۸۶۵۵ دستگاه تحویل مشتریان آلمانی خود داده است.

اسمارت جیلی الکتریکی با شاخص تحویل ۱۳۳۹ دستگاه در رتبه بعدی قرار دارد. جیلی اسمارت آمار مثبت ۵۰.۹۶ درصد را ثبت کرده است. در سال ۲۰۲۳ اسمارت برابر با ۱۵۶۵۵ دستگاه خودرو الکتریکی تحویل مشتریان داده است.

اسمارت تنها ۲ مدل خودرو را در بازار آلمان دارد: Smart #1  و Smart #3

خودروهای اسمارت در واقع حاصل ائتلاف میان جیلی و مرسدس بنز است. البته ۲۰ درصد از سهام مرسدس بنز هم به طور برابر در اختیار جیلی و بایک قرار دارد.

جایگاه سوم به گریت وال موتور تعلق دارد. این برند برابر با ۴۲۶ دستگاه خودرو در آلمان طی ماه نوامبر فروخته است. اینجا هم کاهش ۲.۲۹ درصدی را شاهد هستیم. گریت وال به دنبال عرضه قدرتمند محصولات اورا و گربه های چینی در آلمان است.

بی وای دی برابر با ۳۵۰ دستگاه خودرو فروش داشته که کاهش ۵۴.۸۷ درصدی در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته را نشان می دهد. از ابتدای سال ۲۰۲۳ تا کنون، بی وای دی برابر با ۳۴۳۸ دستگاه خودرو در بازار آلمان تحویل مشتریان داده است.

آمار فروش بی وای دی در بازار آلمان از ابتدای سال ۲۰۲۳ تا انتهای ماه نوامبر

حضور عجیب و غریب خودروهای چینی در بازار آلمان (گزارش آماری)

پولستار دیگر چینی این گزارش است که ۲۸۱ دستگاه فروش داشته و رشد ۳.۳۱ درصدی در مقایسه با ماه گذشته و کاهش ۸۳.۲ درصدی در مقایسه با سال گذشته را ثبت کرده است. پولستار از ابتدای سال جاری تا کنون ۶۰۲۳ دستگاه خود را در آلمان تحویل مشتریان داده است.

نیو دیگر برند چینی است که ۵۰ خودرو فروش داشته و کاهش ۸۲.۷۰ درصدی در مقایسه با ماه اکتبر که ۲۸۹ خودرو را تحویل مشتریان داده بود، نشان می دهد.  در مقیاس سالانه نیز کاهش ۴۷.۴ درصدی مشهود است. نیو از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون برابر با ۱۲۲۴ دستگاه خودرو تحویل مشتریان داده است.

نیو در بازار آلمان، محصولات خود را با شرایط پرداخت ماهانه نیز عرضه می کند.

آمار فروش نیو در بازار آلمان از ابتدای سال ۲۰۲۳ تا انتهای ماه نوامبر در ستون های قرمز / همین آمار مربوط به سال ۲۰۲۲ در ستون های خاکستری(+ستون اضافه دسامبر ۲۰۲۲)

حضور عجیب و غریب خودروهای چینی در بازار آلمان (گزارش آماری)

اکس پنگ دیگر برند چینی است که در انتظار ورود به بازار آلمان نشسته و قرار است از سال ۲۰۲۴ وارد این لیست آماری شود.

حالا برای مقایسه نگاهی به وضعیت تسلا در بازار آلمان خواهیم داشت. تسلا طی ماه نوامبر ۴۹۲۳ دستگاه خودرو فروش داشته در آلمان که کاهش ۵۴.۵ درصدی در مقاییسه با سال گذشته را نشان می دهد. خودروهای تحویلی تسلا نیز دو گروه هستند، بخشی در گیگا فکتور برلین تولید شده اند و بخش دیگر در گیگا فکتوری شانگ های چین.

منبع: اطلاعات انلاین