امشب از ساعت ۲۳:۴۵ در دیداری از هفته پانزدهم لیگ برتر انگلیس، منچستریونایتد در ورزشگاه اولدترافورد میزبان چلسی خواهد بود. منچستریونایتد؛ بحرانی که دست از سر شیاطین برنمی‌دارد یک روال عادی و روندی که بتوان به آن دلخوش کرد در منچستریونایتد وجود ندارد. نه حالا که اریک تن‌هاخ سرمربی شیاطین‌سرخ است، از دوران فرگوسن به […]

- منچستریونایتد – چلسی؛ سرخابی‌ها در بحران/ نبرد غول‌های بی‌شاخ و دُم!

امشب از ساعت ۲۳:۴۵ در دیداری از هفته پانزدهم لیگ برتر انگلیس، منچستریونایتد در ورزشگاه اولدترافورد میزبان چلسی خواهد بود.

منچستریونایتد؛ بحرانی که دست از سر شیاطین برنمی‌دارد

یک روال عادی و روندی که بتوان به آن دلخوش کرد در منچستریونایتد وجود ندارد. نه حالا که اریک تن‌هاخ سرمربی شیاطین‌سرخ است، از دوران فرگوسن به بعد همین طلسم همواره گریبان‌گیر شیاطین‌سرخ بوده است. مشکلات یونایتد ریشه‌ای است و هواداران بیشتر گلیزرها را مقصر می‌دانند. تن‌هاخ هم با تغییرات زیاد نتوانست تیمش را به سطحی برساند که بازیکنانش همیشه توقعات او را برآورده کنند. برای مثال مارکوس رشفورد در ۲ بازی ستاره تیم است و در ۴ بازی آنقدر ضعیف عمل می‌کند که حتی از زبان بدنش هم انتقاد می‌شود! منچستریونایتد با عملکرد سینوسی به سراغ یکی از مهم‌ترین بازی‌های فصل خواهد رفت، در حالی که تیم تن‌هاخ در ۳ بازی قبلی مقابل تیم‌های بیگ‌سیکس (تاتنهام، آرسنال و منچسترسیتی) شکست خورده است. باید دید این طلسم امشب شکسته می‌شود یا خیر.

چلسی؛ پوچ دوای درد آبی‌هاست؟

اگر نگاهی به ترکیب و لیست چلسی بیندازید، متوجه خواهید شد که این تیم حتی با یک سال قبل هم چقدر متفاوت است. بازیکنان زیادی رفتند و مهره‌های تازه جایگزین شدند که باعث می‌شود هواداران برای شکل‌گیری تیم جدید صبر بیشتری داشته باشند. اما باز هم با توجه به مهره‌های خوبی که مائوریسیو پوچتینو در اختیار دارد، دهم جدول بودن برای هیچ‌کس قابل قبول نیست. شیرهای لندن با وجود این که عملکرد چندان خوبی در فصل جاری نداشته‌اند، اما از لیورپول، آرسنال و منچسترسیتی مساوی گرفته‌اند و تاتنهام را هم درهم کوبیده‌اند که نشان می‌دهد پوچ و شاگردانش در بازی‌های بزرگ دست‌وپا بسته نخواهند بود. با این وجود هنوز هم تردیدهایی در مورد مائوریسیو پوچتینو وجود دارد که «آیا او سرمربی مناسب و دوای درد چلسی خواهد بود؟»

آخرین بازی
بیست‌وپنجم مِی ۲۰۲۳ در دیدار برگشت فصل قبل لیگ برتر، منچستریونایتد در اولدترافورد با نتیجه سنگین ۴-۱ از سد چلسی گذشت. کاسمیرو، مارسیال، فرناندش و رشفورد برای شیاطین‌سرخ و فلیکس برای آبی‌ها در آن دیدار گلزنی کردند.

آمار بازی
۶۲) آمار نبردهای منچستریونایتد و چلسی در لیگ برتر برابر است. شیاطین‌سرخ ۱۸ برد و آبی‌های لندن هم ۱۸ برد کسب کرده‌اند و ۲۶ بازی هم بین این دو تیم با تساوی خاتمه یافته است.
۵) پس از ۵ تساوی در لیگ برتر انگلیس، منچستریونایتد موفق شد نوار تساوی‌های نبرد با چلسی را پاره کند و در آخرین بازی با نتیجه ۴-۱ پیروز شد.
۱۱) شیاطین‌سرخ در ۱۱ بازی آخر لیگ برتری مقابل چلسی شکست نخورده‌اند. پس از برد نوامبر ۲۰۱۷، چلسی در ۱۱ دیدار بعدی ۴ شکست و ۷ تساوی مقابل یونایتد داشته است.
۱۰) از آخرین برد چلسی در اولدترافورد در لیگ برتر بیش از ۱۰ سال می‌گذرد. مِی ۲۰۱۳ آبی‌های لندن در این ورزشگاه ۱-۰ پیروز شدند.
۷) منچستریونایتد در تئاتر رویاها عملکرد ضعیفی داشته و ۳ مرتبه شکست خورده، در حالی که ۴ پیروزی هم کسب کرده است.
۰) تیم اریک تن‌هاخ تنها تیم لیگ برتری است که تا پایان هفته چهاردهم در دیداری با رقبا امتیازات را تقسیم نکرده. ۸ برد و ۶ شکست حاصل کار شیاطین‌سرخ بوده است.
۲) حاصل نبردهای اریک تن‌هاخ و مائوریسیو پوچتینو در ۲ دیدار گذشته یک برد برای هر سرمربی بوده است.

مصدومان و محرومان
وضعیت هر دو تیم چندان مساعد نیست و مصدومان زیادی دارند. لیساندرو مارتینس، تایرل مالاسیا، آماد دیالو، کاسمیرو، کریستین اریکسن، میسون مانت و جانی اوانز مصدومان منچستریونایتد هستند و جیدن سانچو هم هنوز از لیست تیم بیرون مانده. وسلی فوفانا، بن چیلول، کارنی چوکووئمکا، تروو شالوبا، رومئو لاویا و مالو گوستو هم مصدومان چلسی هستند. ضمن این که کانر گالاگر به‌دلیل محرومیت این بازی حساس را از دست داده.

ترکیب احتمالی دو تیم
منچستریونایتد:
اونانا، وان‌بیساکا، مگوایر، شاو، دالو، مک‌تامینی، ماینو، رشفورد، فرناندش، گارناچو و هویلون
چلسی: سانچس، دیساسی، سیلوا، بادیاشیله، کولویل، کایسدو، فرناندس، استرلینگ، پالمر، مودریک و جکسون

منبع: خبـر ورزشی