ظرفیت های استفاده نشده کشور در پرورش ماهی در قفس
ظرفیت های استفاده نشده کشور در پرورش ماهی در قفس

۵۸۰۰ کیلومتر نوار ساحلی در مرز‌های شمالی وجنوبی کشور و احداث سد‌های آبی در مرز‌های داخلی، فرصت مناسبی در اختیار پرورش دهندگان ماهی در قفس قرار داده است.

بانک کشاورزی, پرورش ماهی, پرورش ماهی د رفقس, سواحل ساحلی - ظرفیت های استفاده نشده کشور در پرورش ماهی در قفس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، پرورش ماهی در قفس، صنعتی است که توسعه آن علاوه بر تامین ذخایر دریایی، نفع جامعه صیادی را نیز به همراه دارد.

تا پایان برنامه ششم باید با اجرای طرح پرورش ماهی در قفس، دویست هزار تن ماهی در کشور تولید می‌شد، اما این هدف محقق نشد.
جدی پور مجری طرح صنعت پرورش ماهی در قفس شیلات می‌گوید پرورش ماهی در قفس از مقوله‌های تولید پروتئین، جدیدا مورد توجه قرار گرفته است.
به گفته کارشناسان یکی از راه‌هایی که برای توسعه پرورش ماهی در قفس می‌شد انجام داد استفاده از ظرفیت‌های بالقوه موجود در کشور بود.
شاهرخی عضو کمیته پرورش ماهی در قفس در باره علت عقب بودن پرورش ماهی در قفس از هدف تعیین شده در برنامه ششم، می‌گوید: سازمان شیلات و دیگر دستگاه‌های مسئول مجوز‌های بهره برداری از این صنعت را با وام‌های بالا و سود درصد پایین را به افرادی دادند که نه تجربه قبلی و نه صلاحیت این کار را داشتند و اکنون بانک‌ها به این صنعت اعتماد ندارند.
جدی پور در باره این ایراد می‌گوید بعضی از این افراد به علت شرایطی که داشتند تسهیلات دریافتی را در این صنعت بکار نبردند و تلاش می‌کنیم با گفتگو با این دسته از افراد، آنها را ترغیب کنیم در صنعت پرورش ماهی در قفس فعالیت کنند و اگر مشکلاتی در حوزه شیلات دارند رفع کنیم.
در همین حال مسئولان بانک کشاورزی نظارت کامل بر پرداخت تسهیلات را از دغدغه‌های این بانک اعلام کرده اند.
پویافر معاون اعتباری بانک کشاورزی می‌گوید کسانی که به ما معرفی می‌شوند بدون استثنا تماما از دستگاه اجرایی مربوطه مجوز و پروانه تاسیس گرفتند.
این مقام مسئول همچنین در خصوص نحوه پرداخت تسهیلات به پرورش دهندگان ماهی در قفس گفت بانک با نظارت کامل و راستی آزمایی‌هایی که دستگاه های متولی انجام می‌دهند و در طی چند مرحله با ارائه فاکتور‌های تائید شده به متقاضیان تسهیلات پرداخت می‌کند.

منبع :خبرگزاری صدا وسیما