محمد رشیدی در گفتگو با خبرنگار زیرنویس کرمانشاه، اظهار کرد: استان کرمانشاه در حاشیه نشینی رتبه دوم کشور را دارد، ۴۰۰ هزار نفر در این مناطق زندگی می‌کنند که عامل نگران کننده‌ای برای استان است. وی افزود: نیمی از جمعیت استان کرمانشاه در شهر کرمانشاه زندگی می‌کنند اما فارغ از توجه به این امر بیشترین […]

- اجرای طرح سامانه سردسیری کرمانشاه بلاتکلیف است

محمد رشیدی در گفتگو با خبرنگار زیرنویس کرمانشاه، اظهار کرد: استان کرمانشاه در حاشیه نشینی رتبه دوم کشور را دارد، ۴۰۰ هزار نفر در این مناطق زندگی می‌کنند که عامل نگران کننده‌ای برای استان است.

وی افزود: نیمی از جمعیت استان کرمانشاه در شهر کرمانشاه زندگی می‌کنند اما فارغ از توجه به این امر بیشترین خدمات به شهرستان‌های دیگر ارائه داده می‌شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به بافت فرسوده در استان کرمانشاه تصریح کرد: این شهرستان به لحاظ دارا بودن بافت فرسوده رتبه‌ای بین نخست تا دوم در کشور دارد که در این زمینه مستلزم رسیدگی جدی‌تر خواهیم بود.

رشیدی بیان کرد: پروژه سامانه سردسیری با وجود اینکه مصوب سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه بوده اما همچنان در بلاتکلیفی اجرا است، در حالی که این پروژه با ۵۰۰ میلیون آب رسانی از سد داریان و پالنگان احیاگر کرمانشاه در حوزه‌های متفاوت خواهد بود.

وی در تشریح سامانه سردسیری بیان کرد: این سامانه با انتقال آب از سد داریان به کرمانشاه می‌تواند رودخانه قره سو را احیا کند و به دلیل آنکه در مسیر خود به کرخه می‌ریزد بنابراین در سطح کشور نیز از اهمیت بالایی برخورد است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به اهمیت و فواید سامانه سردسیری برای کشور تقاضا داریم که در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه به طور جدی دنبال شود و جزء مصوبات لحاظ شود.

رشیدی همچنین در اشاره به بهسازی باند فرودگاه و لزوم تکمیل آن گفت: یکی دیگر از پروژه‌های مهم استان که مطالبه جدی مردم است که به دلیل بی توجهی مدیران قبلی اکنون اعتبار مورد نیاز برای آن به ۷۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی تاکید کرد: با وجود اینکه پروژه بهسازی فرودگاه هم اکنون در جریان است اما سرعت پایین پروژه و کیفیت بسیار پایین‌تر آن را قابل قبول نیست، زیرا کرمانشاه به دلیل خدمت رسانی به استان‌های همجوار مرجعیت داشته و این کندی سبب شده تعداد پروازهای هفتگی از هشت مورد به کمتر از پنج مورد تقلیل یابد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در پایان بر برخی دیگر از پروژه‌های مهم کرمانشاه اشاره کرد و گفت: احداث نیروگاه سه هزار مگاواتی، ظرفیت‌های کشاورزی کرمانشاه و جایگاه خوب آن در کشور برای تولیدات گندم و نخود و دیگر موارد از جمله مسائلی هستند که با پروژه و برنامه‌های پایدار باید مورد توجه دولت قرار گیرد.

۴۶

منبع: خبـرآنلاین