تنها ۲۵ روز تا آغاز سال ۲۰۲۴ باقی مانده است. کیلیان امباپه هنوز قرارداد خود را با پاری‌سن‌ژرمن تمدید نکرده و این قرارداد به طور رسمی در ۳۰ ژوئن سال آینده به پایان می‌رسد. رئال مادرید هنوز اقدامی انجام نداده و تا اول ژانویه نیز کاری نخواهد کرد، البته اگر امباپه تا آن روز مقاومت […]

- داستان تکراری و کسل‌کننده امباپه – رئال‌مادرید؛ آخرین مهلت ۱۵ ژانویه/ این اتفاق ۲ سال پیش هم رخ داده بود

تنها ۲۵ روز تا آغاز سال ۲۰۲۴ باقی مانده است. کیلیان امباپه هنوز قرارداد خود را با پاری‌سن‌ژرمن تمدید نکرده و این قرارداد به طور رسمی در ۳۰ ژوئن سال آینده به پایان می‌رسد. رئال مادرید هنوز اقدامی انجام نداده و تا اول ژانویه نیز کاری نخواهد کرد، البته اگر امباپه تا آن روز مقاومت کند و قرارداد با پاری‌سن‌ژرمن و صاحبان قدرتمند قطری‌اش را تمدید نکند.

مادرید از اول ژانویه حملات خود را برای به دست آوردن کیلیان آغاز خواهد کرد، زیرا می‌داند که از آن لحظه به بعد قانون از باشگاه حمایت می‌کند و پاری‌سن‌ژرمن نمی‌تواند کاری برای جلوگیری از این روند انجام بدهد. چنین وضعیتی در اول ژانویه ۲۰۲۲ تکرار شده بود اما آن زمان امباپه امضای قرارداد با سفیدپوشان را به تعویق انداخت تا از واکنش اولتراهای عصبانی پی‌اس‌جی جلوگیری کند. در مادرید همه چیز برای رسمی کردن قرارداد با امباپه آماده بود و خود بازیکن نیز تمایل زیادی به بازی در برنابئو داشت. اما دیدار در مرحله یک‌هشتم لیگ قهرمانان باعث شد تا امضای قرارداد چند ماهی عقب بیافتد اما دیگر چنین فرصتی به وجود نیامد.

فلورنتینو پرس اصلا نمی‌خواهد تاریخ تکرار شود و برای این منظور باشگاه به طرز ماهرانه‌ای قدم برمی‌دارد. مادرید در اول ژانویه با فایزه لاماری، مادر این بازیکن و مشاور بزرگ همه قراردادها و توافقات مالی او، تماس می‌گیرد و به او اطلاع می‌دهد که پسرش ۱۵ روز فرصت دارد تا به پیشنهاد مادرید پاسخ دهد. هیچ‌گونه تردید یا نیاز به مهلت طولانی‌تری پذیرفته نخواهد شد. امباپه ۱۵ روز فرصت خواهد داشت تا به مادرید پاسخ مثبت بدهد. این بار توافق شفاهی پذیرفته نمی‌شود و لاماری تمام مدارک لازم را در دفتر وکیلی که امور اداری امباپه را انجام می‌دهد دریافت می‌کند تا اگر امباپه پیشنهاد مادرید را بپذیرد با خیال راحت و آسوده باقی فصل را در برنابئو بگذراند.

اگر امباپه تا ۱۵ ژانویه پاسخ ندهد و بلاتکلیف بماند، مادرید پلن B را فعال خواهد کرد و مبحث امباپه را می‌بندد و به سراغ ارلینگ هالند می‌رود. غول نروژی با کمال میل موافقت می‌کند که به دوستش جود بلینگام بپیوندد، جدا از اینکه از فرهنگ اسپانیایی نیز خوشش می‌آید. او یک خانه در ماربیا دارد و هر بار که پپ گواردیولا چند روز به او مرخصی می‌دهد به آنجا فرار می‌کند.

امباپه دیگر بچه نیست: او ۲۵ ساله می‌شود

شمارش تعداد دفعاتی که رئال مادرید به سراغ امباپه رفته از دست هواداران سپیدپوش خارج شده است. از زمانی که انتقال ۱۸۰ میلیون یورویی او از موناکو به مادرید در سال ۲۰۱۷ به بن‌بست رسید (به خاطر مخالفت خانواده امباپه به دلیل اینکه مادرید تصمیم نداشت گرت بیل را به یونایتد مورینیو بفروشد تا فضا را برای سود بیشتر امباپه باز کند)، چندین پیشنهاد ناموفق برای خروج او از پارک دوپرنس ارائه شد.

واقعیت این است که زمان همه می‌گذرد و کیلیان به زودی ۲۵ ساله می‌شود. سنی بسیار دور از ۱۸ سالگی وینیسیوس، رودریگو، والورده و کاماویگا در زمان ورود به باشگاه، یا ۱۹ سالگی بلینگام، ۲۱ سالگی میلیتائو و بنزما… یا حتی ۲۴ سالگی کریستیانو. کیلیان دیگر بچه نیست.

بیشتر بخوانید:

منبع: خبـر ورزشی