به گزارش خبرنگار مهر، پس از مدت‌ها کش و قوس در خصوص تعیین تکلیف شرایط داوطلبان در آزمون استخدامی فرهنگیان، رضا مراد صحرایی از تأیید نظر وزارت آموزش و پرورش از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد. رضا مراد صحرایی در حاشیه مراسم راهکارهای اجرایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش منطبق بر قانون […]

به گزارش خبرنگار مهر، پس از مدت‌ها کش و قوس در خصوص تعیین تکلیف شرایط داوطلبان در آزمون استخدامی فرهنگیان، رضا مراد صحرایی از تأیید نظر وزارت آموزش و پرورش از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد.

رضا مراد صحرایی در حاشیه مراسم راهکارهای اجرایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش منطبق بر قانون اساسی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره سقف سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان با وجود رأی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری گفت: تعیین سقف سنی برای ورود به دانشگاه فرهنگیان از سوی شورای عالی آموزش و پرورش ۲۴ سال اعلام شده است.

در حالی که دیوان عدالت اداری آزمون ورودی به دانشگاه‌های تربیت دبیر را آزمونی استخدامی تلقی کرده و تعیین سن ۲۴ یا ۲۲ سال را غیرقانونی دانسته بود؛ حالا به نظر می‌رسد؛ شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأیید نظر آموزش و پرورش نظر دیوان عدالت اداری را رد کرده است.

صحرایی امروز در پاسخ به این پرسش که آیا تعیین سن برای داوطلبان آزمون، از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام شده است یا خیر، گفت: این موضوع به تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است.

اخیراً هیأت عمومی دیوان عدالت اداری به ابطال شرط سنی ورود داوطلبان به دانشگاه فرهنگیان رأی داده بود.

با این حال در دفترچه کنکور امسال شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان ۲۲ سال اعلام شد که وزیر آموزش و پرورش در خبری اعلام کرد که فقط برای کنکور ۱۴۰۳ سقف سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان ۲۴ سال است و از سال‌های آینده این شرط سنی ۲۲ سال است.

وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که چرا خلاف نظر دیوان عدالت اداری چنین تصمیمی گرفته شده است؛ این موضوع را نه یک موضوع استخدامی بلکه آزمونی برای تربیت دبیر در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی می‌داند. با این حال علی فرهادی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش از تصمیم گیری نهایی شورای عالی انقلاب فرهنگی در این خصوص خبر داده بود. موضوعی که امروز صحرایی از تأیید نظر آموزش و پرورش از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد.

دیوان عدالت اداری هنوز در خصوص این نظر وزارت آموزش و پرورش و تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار نظری نداشته است.

منبع: مـهر