به گزارش زیرنویس، سردار کارآگاه علی ولی پور گودرزی رئیس پلیس آگاهی پایتخت اظهار داشت: ۳ مهرماه سال جاری در پی وقوع چندین فقره کلاهبرداری از شهروندان و وصول شکایت مال باختگان به پلیس، موضوع رسیدگی به این پرونده در دستورکار تیمی زبده از کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی قرار گرفت. وی افزود: کارآگاهان در […]

به گزارش زیرنویس، سردار کارآگاه علی ولی پور گودرزی رئیس پلیس آگاهی پایتخت اظهار داشت: ۳ مهرماه سال جاری در پی وقوع چندین فقره کلاهبرداری از شهروندان و وصول شکایت مال باختگان به پلیس، موضوع رسیدگی به این پرونده در دستورکار تیمی زبده از کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان در گام نخست طی تحقیقات از مال باختگان دریافتند؛ طی یک پیامک اعلام شد که در صورت خرید حداقل ۲ میلیون تومان از یک شرکت در قرعه کشی یک دستگاه خودرو ۲۰۷ قرار می‌گیرند، که پس از خرید به آنان تماس گرفته شده  و اعلام ‌کردند که در قرعه کشی برنده شده‌اند و برای دریافت جایزه به بهانه های مختلف و منطقی باید مبالغی را به حساب شرکت واریز کنند و پس از اینکه مبالغ را دریافت ‌کرده اند، از دسترس خارج شده اند.

این مقام انتظامی در ادامه تصریح کرد: کارآگاهان با توجه به شکایت های مشابه و حساسیت موضوع، اقدامات کارآگاهی و اطلاعاتی را آغاز کردند و درپنجم آذرماه سال جاری طی یک عملیات غافلگیرانه و منسجم موفق شدند ۲ تن از عوامل این کلاهبرداری ها را دستگیر و به اداره چهاردهم انتقال دهند.

سردار ولی پور گودرزی نیز در ادامه بیان داشت: متهمان در بازجویی های اولیه منکر حقایق شدند، اما با وجود بازجویی های پلیسی کارآگاهان، آنان ناگزیر لب به اعتراف گشودند و به اعمال مجرمانه خود معترف شدند.

وی در ادامه با بیان اینکه کارآگاهان با استفاده از فنون بازجویی موفق شدند، سرکرده این کلاهبرداری ها را شناسایی کنند، عنوان کرد: کارآگاهان در ادامه با استفاده از شیوه های نوین کشف جرم، موفق شدند مخفیگاه متهم اصلی را شناسایی و وی را نیز در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به اداره چهاردهم انتقال دادند.

سردار ولی پور گودرزی  با بیان اینکه متهم اصلی با وجود شواهد و قرائن موجود صراحتا به کلاهبرداری از شهروندان اقرار کرد، خاطرنشان کرد تاکنون ۱۱ تن از شکات متهمان را شناسایی کردند.

وی در خاتمه  به ارزش ریالی کلاهبرداری به مبلغ ۲۰ میلیارد ریال اشاره کرد و گفت:  متهمان با صدور قرار قانونی از سوی مراجع قضائی برای شناسایی سایر شکات در اختیار اداره چهاردهم قرار گرفتند.

منبع خبر: رکنـا