زمان اپلای برای تحصیل در کانادا، به ترمی که دانشجویان قصد دارند دوره تحصیل خود را از آن شروع کنند، بستگی دارد. برای اینکه به درک خوبی از زمان اپلای برای تحصیل در کانادا برسیم، لازم است زمان شروع ترم‌های تحصیلی مختلف در کانادا را مورد بررسی قرار دهیم. زمان ددلاین اپلای برای تحصیل در کانادا […]

 

زمان اپلای برای تحصیل در کانادا، به ترمی که دانشجویان قصد دارند دوره تحصیل خود را از آن شروع کنند، بستگی دارد. برای اینکه به درک خوبی از زمان اپلای برای تحصیل در کانادا برسیم، لازم است زمان شروع ترم‌های تحصیلی مختلف در کانادا را مورد بررسی قرار دهیم.

زمان ددلاین اپلای برای تحصیل در کانادا

دانشگاه‌های کانادا در سه ترم تحصیلی تابستان، پاییز و زمستان فعالیت می‌کنند که هر یک از این سه ترم، در بازه‌های زمانی متفاوتی از سال تشکیل می‌شوند. ترم تابستان در دانشگاه‌های کانادا، معمولا در ماه می آغاز می‌شود و ترم‌های پاییز و زمستان نیز به ترتیب، از ماه‌های سپتامبر و ژانویه شروع می‌شوند که البته تاریخ دقیق شروع این ترم‌ها در هر دانشگاه بسته به برنامه درسی متفاوت است. محبوب‌ترین و پرتقاضاترین ترم تحصیلی در دانشگاه‌های کانادا که بسیاری از متقاضیان ویزای تحصیلی کانادا نیز سعی می‌کنند به آن برسند، ترم پاییز است که معمولا از ماه سپتامبر شروع می‌شود.

به همین ترتیب، ترم پاییز را می‌توان پرتقاضاترین زمان پذیرش در دانشگاه‌های کانادا هم دانست. تاریخ پایان ترم پاییز هم معمولا ماه دسامبر است. همچنین، ترم‌های تابستان و زمستان نیز به ترتیب معمولا تا آگوست و آوریل به اتمام می‌رسند. در ترم تابستان دانشجویان فرصت پیدا می‌کنند که واحدهای اختیاری یا واحد‌هایی که باقی مانده‌اند را پاس کنند.

 قصد دارید برای ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنید، می‌توانید از خدمات مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس بهره‌مند شوید تا یک برنامه‌ریزی صحیح و دقیق داشته باشید.

مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس و شرکت شتاب‌دهنده بیزینس و استارت‌آپ i3 capital با مدیریت مهیار حلاج‌‌پور، عضو سازمان (NACO (National Angel Capital Organization، مشاور رسمی (RCIC) یا اصطلاحا «وکیل مهاجرتی کانادا» با سال‌ها تجربه در هدایت و حمایت از صدها متقاضی ویزای تحصیلی کانادا از ابتدا تا انتهای مسیر موفقیت شما در کانادا از طریق تحصیل در این کشور در کنار شماست. تیم وکلا و مشاوران کاناداپاس در ارائه یک زمانبندی صحیح و دقیق به شما کمک می‌کنند. اگر شما هم متقاضی تحصیل در کانادا هستید، می توانید برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا با کاناداپاس اقدام کنید.

زمان اپلای برای تحصیل در کانادا

داشتن یک برنامه‌ریزی دقیق، زمان اقدام برای ویزای تحصیلی کانادا اهمیت بسیار زیادی دارد. شما باید به موقع اقدام کنید تا به ترم مورد نظر خود برسید. با توجه به اینکه در ترم پاییز درخواست‌های زیادی برای پذیرش در دانشگاه‌های کانادا ارسال می‌شود، شما باید زمانبندی مناسبی داشته باشید و کار خود را به لحظات آخر که به ددلاین پذیرش دانشگاه مورد نظر نزدیک می‌شوید، موکول نکنید.

در ترم پاییز، رقابت زیادی بین دانشجویان خارجی برای تحصیل در دانشگاه‌های کانادا وجود دارد. به دلیل حجم بالای درخواست‌های ارسالی، بهتر است در فرصت کوتاهی پس از شروع پذیرش، برای آن اقدام کنید.

دلیل این امر، زمانبر بودن پروسه دریافت ویزای تحصیلی کانادا است. اداره مهاجرت کانادا، مدت زمان این پروسه را حدود ۳ ماه اعلام کرده است. اما احتمال طولانی‌تر شدن آن بسیار زیاد است. زیرا عوامل متعدد و مختلفی در این امر تاثیرگذار هستند که از این دست می‌توان به حجم درخواست‌های ارسالی برای ویزای تحصیلی کانادا، شرایط متقاضیان و موارد دیگر اشاره کرد.

مورد بعدی، دریافت مدرک زبان است که آن هم می‌تواند چند ماه طول بکشد؛ مخصوصا اگر نیاز به شرکت در کلاس داشته باشید تا برای آزمون زبان آماده شوید.

بهترین زمان اپلای برای تحصیل در کانادا

بیشتر بخوانید:  تحصیل در کانادا حتی بدون مدرک زبان

بهترین زمان اپلای برای تحصیل در کانادا

بهترین زمان اپلای برای تحصیل در دانشگاه‌های کانادا، حدودا یک سال قبل از شروع هر ترم تحصیلی است که قصد دارید برای آن اقدام کنید. به عنوان مثال، اگر قصد دارید برای ترم پاییز که تقریبا از ماه سپتامبر شروع می‌شود اقدام کنید، بهتر است از ماه دسامبر سال قبل شروع به جمع کردن مدارک مورد نیاز کنید و سایر مقدمات لازم را نیز فراهم نمایید.

این اقدامات شامل شرکت در کلاس زبان، جمع آوری مدارک لازم اعم از ریزنمرات آخرین مقطع تحصیلی یا کارت پایان خدمت برای آقایان، شرکت در مصاحبه‌های احتمالی برای دریافت پذیرش و مجموعه‌ای از اقدامات دیگر می‌شوند.

شما باید بر اساس شرایط خود، بررسی کنید که برای کدام ترم تحصیلی اقدام کنید. اگر اقدامات لازم را به موقع انجام نداده‌اید و احساس می‌کنید به ترم پاییز نمی‌رسید، می‌توانید برای ترم زمستان برنامه ریزی کنید. همچنین، این نکته را نیز باید مد نظر داشته باشید که ددلاین اپلای برای دانشگاه‌های کانادا، معمولا چند هفته قبل از شروع ترم پیش رو است.

نکته مهم بعدی، این است که در مقطع کارشناسی ارشد و گاهی اوقات هم کارشناسی، ددلاین‌ها بسته به رشته‌های تحصیلی مختلف، متفاوت هستند. به عنوان مثال، برای رشته‌های شدیدا رقابتی نظیر مهندسی کامپیوتر، تجزیه و تحلیل داده‌ها یا MBA در یک دانشگاه معتبر، ددلاین اپلای می‌تواند نوامبر سال قبل باشد.

ددلاین اپلای برای تحصیل در دانشگاه‌های کانادا

در این بخش، ددلاین اپلای برخی از دانشگاه‌های برتر کانادا برای ترم زمستان را بررسی می‌کنیم؛ اما قبل از آن، باید توجه داشته باشید که ددلاین یک دانشگاه، ممکن است برای رشته‌های مختلف متفاوت باشد و همچنین، ددلاین اپلای برای دانشجویان کانادایی و خارجی هم ممکن است متفاوت باشد.

  • دانشگاه تورنتو: ۱۳ ژانویه
  • دانشگاه مک‌گیل: ۱۵ ژانویه
  • دانشگاه بریتیش کلمبیا: ۱۵ ژانویه
  • دانشگاه مونترال: ۱ فوریه
  • دانشگاه مک‌مستر: ۱۳ ژانویه
  • دانشگاه واترلو: ۱ فوریه
  • دانشگاه وسترن: ۱ فوریه
  • دانشگاه کوئین: ۱ فوریه

کلام آخر

با توجه به زمانبر بودن پروسه صدور ویزای تحصیلی کانادا و سایر آماده‌سازی‌ها، بهتر است که مدارک مورد نیاز برای اپلای در دانشگاه‌های این کشور را حدودا از یک سال قبل شروع به جمع آوری کنید؛ اما زمان دقیق اپلای برای تحصیل در کانادا، به ترم تحصیلی و دانشگاهی که قصد دارید برای آن اپلای کنید بستگی دارد. دانشگاه‌های کانادا معمولا در سه ترم تحصیلی دروس خود را ارائه می‌دهند که شامل پاییز، زمستان و تابستان (یا بهار) می‌شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد ویزای تحصیلی کانادا و شرایط تحصیل در مقاطع مختلف این کشور، می‌توانید به سایت مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس مراجعه کنید. کارشناسان این موسسه معتبر و شناخته شده، دارای سال‌ها تجربه در امر کسب ویزای تحصیلی کانادا هستند و می‌توانند یک برنامه ریزی دقیق جهت اپلای در دانشگاه‌های این کشور در اختیار متقاضیان قرار دهند تا به ددلاین دانشگاه مورد نظر خود برسید.

 

منبع خبر: رکنـا