اپل در تلاش برای تنوع‌بخشیدن به زنجیره‌ی تأمین جهانی خود و انتقال خطوط تولید به خارج از چین، می‌خواهد باتری‌ جدیدترین آیفون‌های خود را در هند تولید کند. به‌گفته‌ی افراد نزدیک به این شرکت، غول فناوری مستقر در کوپرتینو به تأمین‌کنندگان قطعات خود اطلاع داده است تا باتری‌های سری آیفون ۱۶ را از کارخانه‌های فعال […]

- اپل یک قدم دیگر از چین دور شد!

اپل در تلاش برای تنوع‌بخشیدن به زنجیره‌ی تأمین جهانی خود و انتقال خطوط تولید به خارج از چین، می‌خواهد باتری‌ جدیدترین آیفون‌های خود را در هند تولید کند. به‌گفته‌ی افراد نزدیک به این شرکت، غول فناوری مستقر در کوپرتینو به تأمین‌کنندگان قطعات خود اطلاع داده است تا باتری‌های سری آیفون ۱۶ را از کارخانه‌های فعال در هند تولید کنند.

به‌گزارش فایننشال تایمز، سازندگان باتری مانند شرکت چینی Desay، تشویق شده‌اند تا کارخانه‌های جدیدی در هند راه‌اندازی کنند. به‌علاوه، از تأمین‌کننده‌ی تایوانی Simplo Technology نیز خواسته شده است تا تولیدات در کارخانه‌های هندی خود را برای سفارش‌های آتی افزایش دهد.

تنش‌های مرزی سال ۲۰۲۰ بین چین و هند، سرمایه‌گذاری شرکت‌های چینی در هند را با مشکل مواجه کرده است

به‌گفته‌ی یکی از افراد نزدیک به اپل، اگر تأمین باتری‌های موردنیاز سری آیفون ۱۶ از هند بدون مشکل پیش برود، این شرکت قصد دارد تولید باتری مدل‌های بعدی پرطرفدارترین محصولش را به این کشور منتقل کند. گفتنی است که سری آیفون ۱۵ اپل علاوه‌بر چین، در کارخانه‌های هندی نیز مونتاژ می‌شود؛ البته مشخص نیست برنامه‌های تازه‌ی اپل به افزایش قیمت گوشی آیفون منجر شود یا نه.

در همین حین، یکی از وزرای دولت هند این هفته از ایجاد تأسیسات تولید ۷۳ هکتاری به‌وسیله‌ی شرکت ژاپنی TDK در این کشور خبر داد. سپس، Desay و Simplo و دیگر همتایان سلول‌های باتری ساخت TDK را در ماژول‌هایی قرار می‌دهند و برای مونتاژکننده‌هایی مانند فاکسکان ارسال می‌کنند.

اپل سعی می‌کند تا با کاهش وابستگی خود به چین و افزایش تولیدات در کشورهایی چون ویتنام و هند، تاحدممکن از ترکش‌های جنگ تجاری بین ایالات‌ متحده و چین در امان بماند. درمقابل، نخست‌وزیر هند نیز اخیراً در راستای طرح Make in India، برای شرکت‌هایی که به سرمایه‌گذاری در بخش تولید تلفن‌ همراه و باتری‌ها و دیگر لوازم الکترونیکی تمایل دارند، مشوق‌هایی در نظر گرفته است.

باوجوداین، تأمین‌کنندگان همچنان با موانعی برای افزایش تولید در هند روبه‌رو هستند. پس از تنش‌های مرزی سال ۲۰۲۰ با چین، هم‌اکنون سرمایه‌گذاری‌های خارجی کشورهای همسایه‌ی هند در این کشور، به مجوز مخصوص دولت نیاز دارد. در سال اخیر، شرکت‌های چینی فقط درصورت مشارکت مستقیم با شرکت‌های هندی، اجازه‌ی فعالیت در این کشور را پیدا کرده‌اند.

در گذشته، پس از اینکه Luxshare، رقیب فاکسکان در چین، نتوانست رضایت مقام‌های هندی را جلب کند، تصمیم گرفت تا کارخانه‌ی خود در ویتنام را توسعه دهد. از خوش‌اقبالی Sunwoda، یکی دیگر از تأمین‌کنندگان باتری گوشی اپل، کارخانه‌های این شرکت در هند پیش از محدودیت‌های اخیر آغاز به کار کرده بودند. بااین‌حال، Desay ممکن است برای انتقال خطوط تولید خود به این کشور به دردسر بیفتد.

۲۲۷۲۲۷

منبع: خبـرآنلاین