از همان زمان که یحیی گل‌محمدی، رامین رضاییان را جواب کرد تا شاگرد قدیمی‌اش دانیال اسماعیلی‌فر را به پرسپولیس بیاورد، همه فوتبالی‌ها عقیده داشتند که در این معامله پرسپولیس ضرر بزرگی می‌کند. در تمام این دو فصل رامین همان ستاره درخشان همیشگی برای سپاهان و تیم ملی بوده و دانیال همان نقطه ضعف همیشگی پرسپولیس […]

- این بار یحیی هم اعتراف کرد؛ دانیال پاشنه آشیل پرسپولیس/ درخشش بیرانوند هم این نقطه ضعف را نمی‌پوشاند

از همان زمان که یحیی گل‌محمدی، رامین رضاییان را جواب کرد تا شاگرد قدیمی‌اش دانیال اسماعیلی‌فر را به پرسپولیس بیاورد، همه فوتبالی‌ها عقیده داشتند که در این معامله پرسپولیس ضرر بزرگی می‌کند. در تمام این دو فصل رامین همان ستاره درخشان همیشگی برای سپاهان و تیم ملی بوده و دانیال همان نقطه ضعف همیشگی پرسپولیس و دریغ از یک بازی درخشش!

در هر کدام از بازی‌های مهم این دو سال رد پای دفاع راست تیم در گل‌های خورده پرسپولیس کاملا مشخص است، به همان اندازه که رد پای دفاع راست سپاهان و تیم ملی را در گل‌های این دو تیم می‌بینیم. حالا در لیگ قهرمانان که رامین بهترین گلزن ایرانی است و پرسپولیس بخاطر ضعف دانیال حذف شده است.

کاش اسماعیلی‌فر تنها در حمله ضعیف بود. او از انجام وظایف دفاعی هم عاجز است. هر بار بعد از هر شکست آنالیز فنی پرسپولیس نشان می‌دهد که این تیم از سمت راست خط دفاع بسیار آسیب پذیر است. در تمام این ماه‌ها بارها همین موضوع را نوشتیم ولی یحیی گوش شنوایی نداشت و تمام قد پشت انتخابش ایستاده بود تا اینکه حالا خود یحیی گل‌محمدی اعتراف می‌کند.

سرمربی سرخ‌ها بعد از شکست پرسپولیس برابر الدحیل گفت: «به نظرم روی هر دو گل – خصوصا گل اول – نتوانستیم فضای پشت مدافعان را پوشش بدهیم و از حمله حریف جلوگیری کنیم که خیلی راحت آمدند و در آن فضا پاس دادند. خیلی روی این مورد تاکید داشتیم که وقتی از هافبک‌ها رد می‌شوند فضای عمق را ببندیم که به نظرم حریف خیلی خوب پاس داد و صحنه سختی بود. بعد از آن گل خوردیم. بیرانوند هم عملکرد خوبی داشت ولی روی توپ برگشتی گل خوردیم. در این بخش باید خیلی کار کنیم.»

حتی اگر یحیی باز هم انکار می‌کرد، حقیقت قابل انکار نیست. به صحنه گل اول الدحیل نگاه کنید؛ درخشش بیرانوند خیره کننده است. او تک به تک را گرفت، فرصتی که از پشت دانیال اسماعیلی‌فر و فضای خالی سمت راست دفاع پرسپولیس به وجود آمد اما حتی بیرانوند هم نتوانست در ریباند دوباره دروازه‌اش را نجات دهد.

منبع: خبـر ورزشی