به گزارش زیرنویس به نقل از الجزیره، وزارت امور خارجه فرانسه امروز چهارشنبه با صدور بیانیه ای ادعا کرد: از ادامه درگیری ها در مرز لبنان و اسرائیل (سرزمین های اشغالی فلسطین) به شدت نگران هستیم. در بیانیه صادره از سوی وزارت امور خارجه فرانسه در این خصوص ادعا شده است: از حمله اسرائیل که […]

به گزارش زیرنویس به نقل از الجزیره، وزارت امور خارجه فرانسه امروز چهارشنبه با صدور بیانیه ای ادعا کرد: از ادامه درگیری ها در مرز لبنان و اسرائیل (سرزمین های اشغالی فلسطین) به شدت نگران هستیم.

در بیانیه صادره از سوی وزارت امور خارجه فرانسه در این خصوص ادعا شده است: از حمله اسرائیل که منجر به کشته شدن یکی از نیروهای ارتش لبنان شد، ابراز تاسف می کنیم.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه کرد: ما بر نیاز همه طرف‌ ها به برخورداری از حداکثر خویشتن داری برای جلوگیری از وقوع تنش هادر منطقه‌ تاکید می‌ کنیم.

این در حالیست که در اولین حادثه جنگی برای ارتش لبنان از زمان تشدید تنش‌ها در جبهه شمالی رژیم صهیونیستی، ارتش این رژیم با صدور بیانیه‌ای نادر و بی‌سابقه ساعاتی پیش از ارتش لبنان به خاطر جان باختن یک سرباز لبنانی عذرخواهی کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه خود مدعی شده بود که نیروها به دنبال خنثی کردن یک تهدید ملموس در پست متعلق به حزب‌الله بوده‌اند و نیروهای لبنانی هدف این حملات نبودند.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین از جان باختن سرباز لبنانی در درگیری‌ها ابراز تأسف کرد.

در حمله روز گذشته ارتش رژیم صهیونیستی علیه منطقه عدیسه در مرز لبنان، یک سرباز ارتش لبنان شهید و سه سرباز دیگر زخمی شدند. این اولین تلفات ارتش لبنان از زمان آغاز درگیری‌ها در جبهه شمال فلسطین اشغالی و در جریان درگیری‌های اشغالگران با نیروهای حزب الله است.

هیأت حافظ صلح سازمان ملل متحد (یونیفیل) هم در بیانیه‌ای درباره کشته شدن سرباز لبنانی گفته است: «نیروهای مسلح لبنان با اسرائیل وارد درگیری نشده‌اند، هرچند در روزهای گذشته شاهد افزایش سریع و هشداردهنده خشونت بوده‌ایم.» یونیفل همچنین خواستار توقف درگیری‌ها شده است.

منبع: مـهر