به گزارش خبرنگار مهر، سید عماد شاهرخی امروز چهارشنبه در بازدید از مجموعه بسته‌بندی، فراوری و… شرکت کیمیا تسنیم تجارت شرق، اظهار داشت: باتوجه‌به اینکه امسال توسط مقام معظم رهبری، به نام رشد تولید و مهار تورم نام‌گذاری شده است؛ یکی از دغدغه‌های ما در استان توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی است. فراوری ۳۰ تن […]

به گزارش خبرنگار مهر، سید عماد شاهرخی امروز چهارشنبه در بازدید از مجموعه بسته‌بندی، فراوری و… شرکت کیمیا تسنیم تجارت شرق، اظهار داشت: باتوجه‌به اینکه امسال توسط مقام معظم رهبری، به نام رشد تولید و مهار تورم نام‌گذاری شده است؛ یکی از دغدغه‌های ما در استان توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی است.

فراوری ۳۰ تن از انجیر سیاه لرستان

وی تصریح کرد: ظرفیت‌های خیلی زیادی برای توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در سطح استان وجود دارد و لازم است با جذب سرمایه‌گذار بتوانیم از این ظرفیت‌ها به بهترین شکل ممکن بهره لازم را ببریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، ادامه داد: شرکت کیمیا تسنیم تجارت شرق در حوزه فراوری، بسته‌بندی و … انجیر سیاه و حبوبات به‌ویژه نخود فعالیت خود را توسعه داده است.

شاهرخی عنوان کرد: سه هزار و ۵۰۰ هکتار انجیر سیاه در لرستان داریم که در خاورمیانه بی‌نظیر است و متأسفانه تاکنون در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی این حوزه کاری صورت نگرفته بود؛ اما خوشبختانه امسال به‌صورت آزمایشی توسط شرکت کیمیا تسنیم تجارت شرق ۳۰ تن باکیفیت بسیار عالی فراوری شده است.

وی گفت: قطعاً می‌توان با توسعه این محصول در سطح کشور به‌راحتی به فروش برود و ارزش‌افزوده در بخش ایجاد کند و در زمینه اشتغال و اقتصاد استان نقش مهمی داشته باشد.

حبوبات لرستان نیازمند فراوری و بسته‌بندی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، اظهار کرد: در حوزه حبوبات به‌ویژه کشت نخود نیز در سطح زیر کشت در کشور رتبه اول را داریم که نیاز بود در بحث فراوری و بسته‌بندی اقداماتی صورت گیرد.

شاهرخی، افزود: این شرکت در این حوزه نیز کار را شروع کرده است و خوشحال هستیم که واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان روزبه‌روز افزایش پیدا می‌کنند و به ظرفیت تولید خود می‌رسند.

وی بیان کرد: از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم تاکنون ۱۳ واحد فراوری، بسته‌بندی، صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان به افتتاح و بهره‌برداری رسیده است و برنامه‌ریزی به‌گونه‌ای است که تا دهه فجر پنج واحد دیگر به مرحله افتتاح برسند تا بخشی از این ضرورت در استان که سالیان سال مغفول مانده است را جبران کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، عنوان کرد: هر چه به سمت ایجاد زنجیره تولید برویم قطعاً می‌توانیم اشتغال بیشتری را ایجاد و به اقتصاد کشاورز، تولیدکننده و کارآفرینان نیز کمک کنیم و به‌تبع بهره‌وری در محصول نیز افزایش یابد.

شاهرخی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: ۷۰ واحد در حوزه صنایع بسته‌بندی، فراوری، صنایع تبدیلی و تکمیلی و… داریم که بیش از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی گفت: برای این تعداد واحد، تسهیلاتی از محل تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۲ در نظر گرفته شده است، درصورتی‌که این میزان تسهیلات محقق شود به سطح خوبی در ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان خواهیم رسید.

منبع: مـهر