به گزارش زیرنویس، سرهنگ احسان مومنی گفت: پلیس راهور تهران بزرگ در بحث کاهش آلودگی هوا از ابتدای سال برنامه و تمهیدات ویژه ای داشته است . وی افزود: در همین راستا از ابتدای سال جاری بیش از ۲ میلیون اعمال قانون خودروی فاقد معاینه فنی را در سطح معابر شهر تهران داشته ایم. سرهنگ […]

به گزارش زیرنویس، سرهنگ احسان مومنی گفت: پلیس راهور تهران بزرگ در بحث کاهش آلودگی هوا از ابتدای سال برنامه و تمهیدات ویژه ای داشته است .

وی افزود: در همین راستا از ابتدای سال جاری بیش از ۲ میلیون اعمال قانون خودروی فاقد معاینه فنی را در سطح معابر شهر تهران داشته ایم.

سرهنگ مومنی گفت: همچنین از ابتدای سال بیش از ۲۴ هزار دستگاه خودروی دودزا نیز اعمال قانون شده اند.  

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: از اواسط مهر ماه هم طرح ابطال معاینه فنی خودروهای دودزا شروع شد که بالغ بر ۶ هزار دستگاه خودرویی که دارای معاینه فنی بودند ولی در مرور زمان شرایط معاینه فنی خود را از دست داده بودند معاینه فنی آنها توسط همکاران بنده ابطال گردید و مجددا روانه تعمیرگاه ها شدند تا پس از تعمیر خودرو و رفع آلودگی به ستاد های معاینه فنی مراجعه و نسبت به دریافت آن اقدام نمایند .  

سرهنگ مومنی اذعان داشت : در هفته ای که پشت سر گذاشتیم با توجه به مصوبات کمیته آلودگی هوای تهران، پلیس راهور تهران بزرگ برخورد با خودروهای دود زا و فاقد معاینه فنی را به صورت ویژه پیگری کرده و این هفته توسط دوربین های ثبت تخلف حدود ۱۳ هزار دستگاه وسیله نقلیه فاقد معاینه فنی جریمه و ۱۷۰۰ دستگاه خودروی دودزا اعمال قانون و ۱۵۰۰ دستگاه خودرویی که دارای معاینه فنی بوده ولی شرایط خود را از دست داده و دودزا بودند ، معاینه فنی آنها نیز ابطال گردید.

منبع خبر: رکنـا