به گزارش زیرنویس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نخست وزیری عراق، دولت عراق حمایت خود از موضع آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد درباره تعرضات آشکار در غزه و فعالسازی ماده ۹۹ منشور سازمان ملل را اعلام کرد. دولت عراق، اشاره گوترش به این مساله که آنچه در غزه از هفته ها قبل رخ […]

به گزارش زیرنویس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نخست وزیری عراق، دولت عراق حمایت خود از موضع آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد درباره تعرضات آشکار در غزه و فعالسازی ماده ۹۹ منشور سازمان ملل را اعلام کرد.

دولت عراق، اشاره گوترش به این مساله که آنچه در غزه از هفته ها قبل رخ می دهد، تهدید امنیت و صلح بین المللی است را تحسین کرد.

باسم العوادی، سخنگوی رسمی دولت عراق گفت که عراق تاکید می کند که فجایعی که به دلیل حملات رژیم صهیونیستی رخ داده، منجر به فاجعه بشری شده است که نیازمند مداخله بین المللی فوری برای توقف آن است.

وی افزود که دولت عراق از روز اول حمله به غزه، به لزوم تلاش های جمعی بین المللی مسئولانه برای عدم تبدیل این حوادث به فاجعه ناگوار اشاره و بیان کرده است که تبعات این حمله ها که رژیم غاصب مرتکب می شود، منجر به قربانی شدن هزاران نفر شده است.

العوادی بیان کرد که دولت عراق بارها تاکید کرد که برابری قربانی با قاتل، انصاف نیست و آنچه از هفتم اکتبر رخ می دهد، مساله جدایی از انباشت ظلم، غصب حق و تعرضات پی در پی در اراضی فلسطینی نیست.

حمایت عمار حکیم از گوترش

«سید عمار حکیم» رییس جریان حکمت ملی عراق نیز در پیامی بر حمایت کامل خود از مفاد بیانیه هشدارآمیز آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد به شورای امنیت درباره جنایات وحشیانه در حق ملت مظلوم فلسطین در نوار محاصره‌شده غزه تاکید کرد.

وی ضمن استقبال از این نامه، بر ضرورت اجرای ماده ۹۹ در معاهده سازمان ملل تاکید کرد و گفت: به موجب این ماده، جنایات در حق غیر نظامیان تهدید فراگیر امنیت و ثبات بین‌المللی است و تاکید می‌کنیم که این ماده به صورت تمام و کمال درباره بمباران زمینی و هوایی به منطقه محاصره شده غزه و استفاده از سلاح و بمب و موشک‌های فسفری ممنوعه از سوی رژیم صهیونیستی قابل اجراست.

رییس جریان حکمت ملی عراق در ادامه افزود: حملات رژیم صهیونیستی به موجب معاهدات متعدد بین‌المللی مصداق کشتار دسته‌جمعی تمام‌عیار است و رژیم صهیونیستی امکان فرار از مجازات را ندارد.

حکیم تاکید کرد که این قوانین دخالت فوری جامعه جهانی برای توقف فجایع و ریخته شدن خون انسان‌ها و کشتار سازمان‌دهی شده افراد و همه ابعاد زندگی را ضروری می سازد.

منبع: مـهر