تغییرات راه برون رفت پرسپولیس از بحران است/ بعید می‌دانم برانکو به ایران برگردد
تغییرات راه برون رفت پرسپولیس از بحران است/ بعید می‌دانم برانکو به ایران برگردد

مرتضی فنونی زاده پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس درباره حذف سرخپوشان از لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: ما با برد یک برهیچ هم می‌توانستیم به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا صعود کنیم و پرسپولیسی‌ها بازی را خوب شروع کردند، اما بعد از دریافت گل تساوی دیدیم همان ترس و احتیاط سرلوحه بازیکنان قرار گرفت. به نظرم […]

- تغییرات راه برون رفت پرسپولیس از بحران است/ بعید می‌دانم برانکو به ایران برگردد

مرتضی فنونی زاده پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس درباره حذف سرخپوشان از لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: ما با برد یک برهیچ هم می‌توانستیم به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا صعود کنیم و پرسپولیسی‌ها بازی را خوب شروع کردند، اما بعد از دریافت گل تساوی دیدیم همان ترس و احتیاط سرلوحه بازیکنان قرار گرفت. به نظرم محمد عمری باید از اول بازی می‌کرد و گماشتن ۲ هافبک دفاعی در روزی که ما پیروزی می‌خواستیم و هیچ انگیزه‌ای هم  الدحیل نداشت، چون از این رقابت‌ها حذف شده بود، درست نبود.

اگر بیرانوند نبود شکست سنگینی می خوردیم 

او افزود: وقتی نبیل باهویی در یکی، ۲ بازی فیکس بود به نظرم باید در دیدار با الدحیل هم بازی می‌کرد تا ببینیم چند مرده حلاج است، که  این همه پول برای او هزینه شده است. دانیال اسماعیلی فر زیاد جالب بازی نکرد و هنانوف هم می‌توانست به جای او در جناح راست بازی کند. مدافعان ما در این بازی خیلی بد بودند. اگر بیرانوند نبود شکست سنگینی می‌خوردیم. وقتی شما می‌بینید که همه ضربه‌های  سر را مدافعان حریف می‌زنند چرا این همه سانتر  بی هدف ارسال می‌کنید؟ به نظرم پرسپولیسی‌ها  باید شوت بیشتری می‌زدند که از ۲۰ شوت فقط یکی، ۲ شوت در چارچوب بود.

پرسپولیس فقط یک بار به زمین می خورد 

فنونی زاده گفت: لیگ قهرمانان آسیا دیگر برای ما تمام شده است و بازی‌های سخت ما در لیگ برتر و جام حذفی مانده است. تاریخ ثابت کرده که ما به ندرت زمین می‌خوریم و شاید پرسپولیس در طول فصل یک بار زمین بخورد، اما همیشه  با قدرت برگشتیم.  بازیکنان هم فکر و ذکرشان خوشحال کردن هواداران باشد  چرا که  ۲ جام قهرمانی  پیش رو داریم.  هواداران حاضر در سکو‌ها می‌گویند که چه کسانی بازی  و مربیگری کنند.  هوادار روی سکو در سرما و گرما می‌نشیند تا تیم را حمایت و تشویق کند. اگر ۲، ۳ سال اخیر هواداران حرف نمی‌زدند به خاطر این بود که زیاد به استادیوم نمی‌رفتند.

شهاب زاهدی همه توپ ها را به در و دیوار می زد 

او افزود: شاید پرسپولیس مالکیت توپ را در اختیار داشت، اما در ضد حملات آسیب پذیر بود. موقعیت‌های ما از کناره‌های زمین بود و باید وینگرها، دفاع حریف دریبل می‌زدند تا خطر ساز شوند. همچنین اگر سانتر خوبی می‌کنید باید فوروارد سرزن داشته باشید تا گل بزند. ما فقط شهاب زاهدی را داشتیم که او هم همه توپ‌ها را به در و دیوار می‌زد. بازی بعدی با هوادار است و بازیکنان باید با قدرت بلند شوند و به بازی‌های خود ادامه بدهند.

پرسپولیس با همین کادر فنی ادامه بدهد 

فنونی زاده درباره اینکه اکنون وقت تغییر و تحولات در پرسپولیس هست، گفت: در حال حاضر نیم فصل اول لیگ هم تمام نشده است و زمان داریم. همه مربیان داخلی ما برای سرمربیگری امتحان خود را پس دادند و آن‌هایی  که هم خوب هستند تیم دارند و وضعیت تیمشان هم خوب است، به هیچ وجه نمی‌توانند تیم خود را رها کنند و به پرسپولیس بیایند. به نظرم با همین کادر فنی ادامه بدهند مگر اینکه مربی خوب  از خارج بیاورند که بتواند جوابگوی خیل عظیم هواداران باشد. البته مربی جدید می‌آید بازیکنان را نمی‌شناسد، چون در کوران مسابقات هستیم. مگر اینکه در زمان جام ملت‌های آسیا که ۲۰ روز لیگ تعطیل است برنامه‌ای برای تغییرات در نظر بگیرند. به قول قدیمی‌ها با همان فرمان جلو برویم تا ببینیم چه پیش می‌آید؟

 بازی با الدحیل دیداری نبود که کسی پشت دیگری قایم شود 

پیشکسوت پرسپولیس درباره شعار هواداران علیه گل محمدی و درویش بیان کرد: تا زمانی که تیم برنده می‌شود همه کم کاری‌ها فراموش می‌شوند، اما بازی با الدحیل دیدار ی نبود که کسی پشت دیگری قایم شود، چون ۵، ۶ موقعیت گلزنی قطری‌ها داشتند، اما ما حساب کنیم  به جز گل اولی که زدیم یکی،  ۲ موقعیت ۶۰، ۷۰ درصدی داشتیم. برخی از  بازیکنانی که بازی کردند می‌توانستند در این بازی نباشند و ۳، ۴ نفر از نیمکت در زمین مسابقه حضور یابند. زمانی که ما با ۲ هافبک دفاعی بازی را شروع کردیم، بازی محتاطانه در دستور کارمان قرار داشت. به نظرم گل محمدی باید از سیستم ۴-۴-۲ استفاده می‌کرد و عمری در کنار زاهدی زوج خط حمله را تشکیل می‌دادند.

در دقیقه ۹۲ بازی یک هافبک دفاعی وارد زمین مسابقه شد 

او ادامه داد: اگر ریگی بازی نمی‌کرد هیچ اتفاقی رخ نمی‌داد. ضمن اینکه  از سینا اسد بیگی هم می‌توانستند استفاده کنند. سروش رفیعی هم به ۲ هافبک دفاعی می‌چسبد و به ۳ هافبک دفاعی تبدیل می‌شوند و ما بازیسازی نداریم. بازی  مهدی ترابی دچار افت شده است. البته ترابی ۲۰، ۲۵ دقیقه ابتدایی نیمه اول خوب بازی کرد و به همبازی‌های خود پاس می‌داد، اما در نیمه دوم از کار افتاد. تعویض‌ها هم مثل همیشه دیر انجام می‌شود و دیگر کسی دقیقه ۹۲ تعویض نمی‌کند. تیم پرسپولیس عقب بود، اما باز هم یک هافبک دفاعی به زمین مسابقه آمد.

فنونی زاده درباره بازی بعدی پرسپولیس برابر تیم هوادار  بیان کرد: به هر حال تیم فکری هم تیم بدی نیست و بازیکنان باید تمرین کنند. وحید امیری و عالیشاه به بازی برسند خیلی وضعیت تیم تغییر می‌کند.

تغییرات در سطح مدیریت هم باید در پرسپولیس اتفاق بیفتد 

پیشکسوت پرسپولیس درباره راه برون رفت از بحران چیست، گفت: به طور حتم تغییرات  از لحاظ تفکری و فیزیکی و حتی مدیریتی  باید رخ بدهد و هیچ فرقی نمی‌کند. به هر حال کارگروهی هست و بازی‌ها را شروع می‌کند و ما از خدا می‌خواهیم که با همین کادر فنی به جلو بروند و مقام هم بیاورند، اما این موضوع در همه تیم‌ها  اجتناب ناپذیر هست به خصوص در تیم‌های عربی بلافاصله تغییراتی را انجام می‌دهند. وقتی می‌بینید تیم باصلابتی مثل پرسپولیس نتیجه نمی‌گیرد باید تفکراتی در این تیم باشد که به روز‌های اوج خود برگردد.

هواداران در سکوها می  گویند کادر فنی بماند یا نماند

او خاطر نشان کرد: تفکرات هجومی گل محمدی باید یک مقدار تغییر پیدا کند و این طور نمی‌شود که با ۲ هافبک دفاعی در زمین خودمان بازی کنیم در زمانی که ما پیروزی می‌خواهیم. تیم پرسپولیس به ندرت زمین می‌خورد و اکنون هم زمین خورده است و باید با قدرت بلند شوند و به بازی‌ها ادامه بدهند. دست مدیران باشگاه هست که می‌خواهند تغییر و تحولات بدهند یا ندهند و هواداران  در سکو‌ها هم می‌گویند این کادر فنی بماند یا نماند! جذابیت فوتبال به این هست که هم شادی و هم غم در آن وجود دارد.

فنونی زاده تصریح کرد: اگر تیم پرسپولیس  یکی، ۲ بازی نتیجه نمی‌گرفت، هوادار می‌گفت  که تیم دچار افول شده و عیبی ندارد، اما این تیم در ۶ بازی نتیجه نگرفته است. به هر حال مدیریت یا باید تغییراتی بدهد و یا وزارت ورزش متولی باشگاه پرسپولیس این کار را انجام بدهد. در حال حاضر ما مربی در ایران نداریم که بخواهد به پرسپولیس کمک کند و با همین کادر فنی جلو برویم و فقط با قدرت ادامه بدهند.

مربی خارجی خوب می تواند جایگزین گل محمدی شود 

پیشکسوت پرسپولیس درباره اینکه قبلا بیان کرد که شیشه مربیگری گل محمدی به پایان رسید و باید از این تیم برود، اما اکنون نظرش تغییر کرده است، گفت: مربی داخلی خوب  نداریم، اما مربیان خارجی زیادی وجود دارند که بیکار هستند و می‌توانند جایگزین گل محمدی شوند.

خاطرات خوبی با برانکو در پرسپولیس داریم 

او درباره اینکه صحبت‌هایی در مورد بازگشت برانکو به پرسپولیس مطرح می‌شود، گفت:  برانکو سرمربی تیم ملی عمان است و با توجه به اینکه جام ملت‌های آسیا را پیش رو داریم بعید می‌دانم او به پرسپولیس برگردد. او  مربی حرفه‌ای است و،  چون با  تیم ملی عمان قرارداد دارد، به پیشنهاد تیم دیگری فکر نمی‌کند. مگر اینکه فدراسیون عمان به برانکو بگوید که برود. اگر اتفاق رخ بدهد و برانکو به پرسپولیس بیاید، چون خاطرات خوبی از او داریم فوق العاده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران