پرسپولیس درحالی که همه روی صعودش به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا حساب باز کرده بودند، به شکلی عجیب و با نتیجه ۲ بریک مقابل الدحیل شکست خورد تا از این رقابت‌ها حذف شود. حمید درخشان سرمربی سابق پرسپولیس در رابطه با این دیدار گفت: به نظر من کریستوف گالیتیه سرمربی الدحیل خیلی خوب پرسپولیس […]

- پرسپولیس چوب اعتصاب، بیانیه‌نویسی بازیکنان و قهر و آشتی را خورد/ شک نکنید هر بازیکن دیگری هم به‌جای گولسیانی پنالتی می‌زد خراب می شد!

پرسپولیس درحالی که همه روی صعودش به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا حساب باز کرده بودند، به شکلی عجیب و با نتیجه ۲ بریک مقابل الدحیل شکست خورد تا از این رقابت‌ها حذف شود.

حمید درخشان سرمربی سابق پرسپولیس در رابطه با این دیدار گفت: به نظر من کریستوف گالیتیه سرمربی الدحیل خیلی خوب پرسپولیس را آنالیز کرده و به قول معروف مثل کف دستش این تیم را می‌شناخت. این الدحیل با آن الدحیل که در قطر مقابل پرسپولیس قرار گرفت بسیار متفاوت بود و با برنامه بازی کرد. آن تیم برنامه خاصی نداشت اما این تیم می‌دانست چگونه از فضای بین مدافعان پرسپولیس و کندی برخی از آن‌ها استفاده کرده و ضدحمله بزند.

وی ادامه داد: از حق نگذریم اگر علیرضا بیرانوند درون دروازه پرسپولیس نبود شاید یک فاجعه رُخ می‌داد. من معتقدم این پرسپولیس با بار روانی زیاد و استرس فراوان وارد دیدار با الدحیل شد. پرسپولیس خیلی هم زود به گل رسید و حتی می‌توانست با تمرکز بیشتر و یک بازی منطقی باز هم گل بزند و شکست سختی در خانه به حریف تحمیل کند اما از آن‌جایی که بازیکنان ما خیلی حرفه‌ای نیستند، ورق برگشت. بازیکنان بعد از زدن گل اول خیلی زود تمرکز خود را از دست داده و گل مساوی را خوردند تا ترس الدحیل بریزد. تیمی که به اعتراف سرمربی‌اش تا به حال این‌همه تماشاگر در استادیوم ندیده و از دیدن آن همه هوادار پرسپولیس شوکه شده بود با زدن گل اول خودش، از استرس خارج شد و دیگر راحت بازی کرد.

کاپیتان اسبق پرسپولیس در خصوص شعار دادن تماشاگران علیه مدیرعامل، سرمربی و بازیکنان پرسپولیس نیز خاطرنشان کرد: همیشه حق با تماشاچی است. همان‌طور که تماشاگران تشویق می‌کنند، وقتی تیم می‌بازد ناراحت می‌شوند و ممکن است واکنش منفی هم نشان دهند. متأسفانه یا خوشبختانه ماهیت فوتبال همین است اما انصاف می‌گوید نباید قهرمانی‌های فصل گذشته فراموش شود؛ نباید روی سه جام فصل گذشته چشم بست و شعار سر داد هرچند باز تکرار می‌کنم تماشاگر و هوادار حق دارد از تیمش همواره برد بخواهد.

برخی طرفداران یحیی گل‌محمدی معتقدند دست این مربی خالی است اما حمید درخشان مخالفت است و می‌گوید: نه! من قبول ندارم دست گل‌محمدی خالی است. مرتضی پورعلی‌گنجی مصدوم شده اما فرشاد فرجی روی نیمکت نشسته است. یاسین سلمانی هم نیست اما سعید صادقی، مهدی ترابی، محمد عمری و امید عالیشاه حضور دارند. شاید پرسپولیس در خط حمله دچار ضعف باشد که باز به نحوه یارگیری در تابستان و از دست دادن عیسی آل‌کثیر بازمی‌گردد. به نظر من پرسپولیس بیشتر از هر چیز چوب بیانیه‌نوسی بازیکنان علیه مدیرعامل، اعتصاب و قهر و آشتی‌ها را خورد!

وی افزود: متأسفانه پرسپولیس مدت‌هاست تمرکز ندارد و همین مسائل حاشیه‌ای تمرکز را از کل تیم گرفته است. من معتقدم حمایت‌های کورکورانه هم کمکی به تیم نمی‌کند و باید واقعیت‌ها را گفت. وقتی کادرفنی و بازیکنان بر سر آپشن قرارداد و پاداش اعتصاب می‌کردند باید به فکر امروز می‌بودند! الان ۶ بازی می‌شود پرسپولیس در لیگ برتر و آسیا حریفان خود را شکست نداده و این نشان‌دهنده عدم تمرکز لازم در تیم است.

وی در ادامه تصریح کرد: به نظر من پرسپولیس خودزنی کرد. در این خودزنی هم همه مقصر بودند و نباید اعضای تیم وارد یک دعوای دو سرباخت می‌شدند. وقتی تیمی وارد حاشیه و دعوا بین مدیریت از یک طرف و کادرفنی و بازیکنان از طرف دیگر می‌شود، نتیجه‌ای غیر از این نمی‌توان انتظار داشت. به طور نمونه می‌توان به گئورگی گولسیانی و پنالتی‌ای که زد اشاره کنم. گولسیانی ثابت کرده بهترین پنالتی‌زن تیم و یکی از بهترین‌های لیگ است اما این مدافع خون‌سرد پشت توپ می‌ایستد و ضربه‌اش را به تیر دروازه می‌کوبد. چرا؟ چون تمرکز لازم را ندارد و این فشار و بار روانی روی تک‌تک بازیکنان مشخص بود. شک نکنید اگر هر کس دیگری هم به جای گئورگی گولسیانی پشت نقطه پنالتی می‌ایستاد ضربه‌اش را خراب می‌کرد چون فشار زیادی روی بازیکنان بود و هیچ یک تمرکز نداشتند. همه بچه‌ها اضطراب زیادی داشتند و این مسئله کاملا مشهود بود.

حمید درخشان در پایان گفت: به نظر من در حال حاضر پرسپولیس نیاز به یک ریکاوری روحی و روانی دارد و این مسئله مهم‌تر از تمرینات و کارهای فنی است. پرسپولیس باید یک بازنگری درون خود داشته و مدتی از حواشی دور شود.

این مطلب را هم ببینید: واکنش عجیب یحیی به شایعه بازگشت برانکو/ او بهترین مربی است که می‌تواند به پرسپولیس بیاید

منبع: خبـر ورزشی