پپ گواردیولا می‌گوید یورگن کلوپ سرسخت‌ترین رقیب او بوده و بر این باور است که سرالکس فرگوسن بزرگترین مربی تاریخ به حساب می‌آید. سرمربی منچسترسیتی در گفت‌وگو با اسکای اسپورت گفت: «اولین دلیلی که کلوپ سرسخت‌ترین رقیب من بوده این است که ما هزاران میلیون بار با هم رو به رو شده ایم! دوم اینکه […]

- حرف‌های متفاوت گواردیولا درباره همکارانش؛ از سرسخت‌ترین رقیب تا بهترین مربی تاریخ/ دشمنی تازه پپ با مورینیو؟ او اشاره‌ای به آقای خاص نکرد!

پپ گواردیولا می‌گوید یورگن کلوپ سرسخت‌ترین رقیب او بوده و بر این باور است که سرالکس فرگوسن بزرگترین مربی تاریخ به حساب می‌آید.

سرمربی منچسترسیتی در گفت‌وگو با اسکای اسپورت گفت: «اولین دلیلی که کلوپ سرسخت‌ترین رقیب من بوده این است که ما هزاران میلیون بار با هم رو به رو شده ایم! دوم اینکه او بارها من را شکست داده و رو به رو شدن با او همیشه برایم یک چالش است. ما به یکدیگر احترام می‌گذاریم، دست‌کم من احترام زیادی برای او قائل هستم. البته که بحث‌هایی هم داریم و من هم دوست ندارم از او شکست بخورم اما او بزرگترین رقیبم بوده و بردن او لذتبخش است.» جالب اینکه او به ژوزه مورینیو به عنوان رقیب خود اشاره نکرد و توجهی به آقای خاص نداشت.

گواردیولا همچنین به تمجید از فرگوسن پرداخت و از او به عنوان بزرگترین مربی تاریخ فوتبال یاد کرد: «سرالکس بابت تعداد قهرمانی هایی که به دست آورده شماره یک است، همچنین بابت تغییراتی که در فوتبال ایجاد کرد و ثباتی که در کارش داشت. بعد از او یوهان کرویف و آریگو ساکی را می‌گویم. فقط بحث تاکتیک آنها نیست، بحث تاثیرگذاری است. ساکی مثل سرالکس جام نبرد اما او باعث تغییر چندین نسل از مربیان و بازیکنان شد. کرویف هم دو باشگاه را تغییر داد: آژاکس و بارسلونا. »

وقتی گفته شد که مردم او را نیز در بین بهترین مربیان تاریخ قرار می‌دهند، پپ پاسخ داد: «من هنوز دارم کار می‌کنم. وقتی بازنشسته وم نمی‌دانم مردم چه جایگاهی برایم در تاریخ فوتبال قائل هستند. هنوز باید به تمام کردن کارم فکر کنم.»

بیشتر بخوانید: ثروتمندترین مربیان فوتبال جهان در سال ۲۰۲۳ چه کسانی هستند؟/ حضور غیرمنتظره سرمربیان جوان بین ۱۰ نفر برتر/ گواردیولا اول نیست!

منبع: خبـر ورزشی