به گزارش خبرنگار مهر، مهدی مهرانگیز ظهر جمعه در حاشیه حضور در جمع مردم شهرستان دشتی به اهمیت تکریم ارباب رجوع اشاره داشت و گفت: حضور مسئولان در بین مردم و با ارتباط چهره به چهره و استماع صحبت‌ها و خواسته‌های آنها بسیار مؤثر و موجب رضایتمندی بیشتر می‌شود. وی افزود: امروز نیز در جمع […]

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی مهرانگیز ظهر جمعه در حاشیه حضور در جمع مردم شهرستان دشتی به اهمیت تکریم ارباب رجوع اشاره داشت و گفت: حضور مسئولان در بین مردم و با ارتباط چهره به چهره و استماع صحبت‌ها و خواسته‌های آنها بسیار مؤثر و موجب رضایتمندی بیشتر می‌شود.

وی افزود: امروز نیز در جمع مردم شهرستان دشتی حضور پیدا کردیم و با برگزاری دیدار حضوری و چهره به چهره به درخواست‌های قضائی و حقوقی آنها رسیدگی و دستورات لازم صادر شد.

مهرانگیز با اشاره به اقدامات دادگستری استان بوشهر در راستای حفظ حقوق عامه و حفظ حقوق بیت المال در استان گفت: به تمامی مسئولان حوزه‌های قضائی استان تاکید شده که در این راستا ورود کرده و هر مسأله آیی در این زمینه وجود داشته باشد پیگیری قانونی نمایند.

مهر انگیز با اشاره به اینکه در این دیدار یکی از خواسته‌های مردم مشکلات حقوقی ثبتی بود، گفت: کشاورزان و مالکان زمین‌ها و ملک‌های مسکونی می‌بایست در خصوص دریافت سندهای ثبتی اقدام کنند تا کمتر دچار این نوع دعاوی شوند و حتی بتوانند بهره کافی از اسناد خود در استفاده از تسهیلات بانکی داشته باشند.

مهر انگیز یکی از موضوعات مورد درخواست مراجعین در این دیدار، استفاده از ارفاقات قانونی دانست و گفت: دستگاه قضائی استان در راستای کاهش جمعیت کیفری گام‌های مؤثری برداشته و اقدامات خوبی داشته که همچنان به حوزه‌های قضائی تاکید مستمر می‌شود تا در این زمینه بیشترین کمک شود و تا جایی که قانون اجازه داده از این تسهیلات استفاده نمایند.

مهر انگیز گفت: تعدادی از خواسته‌های این مراجعین نیز علاوه بر تسریع در رسیدگی‌ها، تقاضای رسیدگی مجدد و ماده ۴۷۷ داشتند که در این خصوص نیز دستورات لازم جهت رسیدگی مجدد در کمیسیون این ماده صادر شد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر ادامه داد: مواردی دیگر از دغدغه‌های مردم در خصوص مشکلات موجود در شهرستان و مردم این حوزه داشتند که به دادستان تاکید شد این موارد را مورد بررسی و پیگیری قرار دهد.

منبع: مـهر