به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدحسین مدبر در خطبه‌های نمازجمعه جهرم به اجرای طرح آمایش سرزمین اشاره کرد و گفت: سند آمایش سرزمین در بسیاری از کشورها اجرا شده و هدف آن توزیع عادلانه امکانات در تمام نقاط کشور است. وی با اشاره به اینکه نباید امکانات در شهرهای بزرگ متراکم باشد، افزود: در […]

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدحسین مدبر در خطبه‌های نمازجمعه جهرم به اجرای طرح آمایش سرزمین اشاره کرد و گفت: سند آمایش سرزمین در بسیاری از کشورها اجرا شده و هدف آن توزیع عادلانه امکانات در تمام نقاط کشور است.

وی با اشاره به اینکه نباید امکانات در شهرهای بزرگ متراکم باشد، افزود: در راستای سند آمایش تمام برنامه‌های توسعه باید به نحوی باشد که از تمرکز پرهیز شود.

امام جمعه جهرم تمرکز زدایی را روح سند آمایش سرزمین دانست و گفت: جهرم در ابعاد اقتصادی و حوزه کشاورزی پیشرو بوده و سالانه بیش از یک میلیون تن مرکبات در این شهرستان برداشت می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه باید صنایع تبدیلی بخش کشاورزی در جهرم تقویت شود، بیان کرد: تقویت بخش صنایع تبدیلی حق مردم این شهرستان بوده و برای این منظور باید رشته‌های دانشگاهی در این زمینه نیز تقویت شود.

حجت الاسلام مدبر با اشاره به اینکه بیش از ۲ هزار دانشجو در دانشگاه جهرم مشغول به تحصیل هستند، عنوان کرد: دانشگاه دولتی جهرم بین سراسر دانشگاه‌های کشور رتبه بیستم و دانشکده علوم پایه این دانشگاه نیز رتبه ۱۲ را کسب کرده که جای تقدیر دارد.

وی با اشاره به اینکه شنیده شده این ظرفیت علمی در طرح آمایش سرزمین قرار بر کوچک سازی آن است، گفت: مرکز نشینان جهرم را به دید یک رقیب و تهدید نگاه نکنند چرا که جهرم با سبقه تاریخی و تمدنی و سخت کوشی مردمش باعث افتخار فارس است.

وی در پایان از نخبگان و رسانه‌ها خواست در این زمینه مطالبه گری کنند تا حق شهرستان جهرم حفظ شود.

منبع: مـهر