نایب رئیس اول کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه برای حل ناترازی انرژی باید به‌دنبال راهکاری اساسی باشیم، ادامه داد: مهم‌ترین راهکار این است که بتوانیم از گازی که در اختیارمان است به صورت بهینه استفاده و مصرف را کنترل کنیم و به صورت بی‌رویه از انرژی استفاده نکنیم. نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی‌آباد […]

نایب رئیس اول کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه برای حل ناترازی انرژی باید به‌دنبال راهکاری اساسی باشیم، ادامه داد: مهم‌ترین راهکار این است که بتوانیم از گازی که در اختیارمان است به صورت بهینه استفاده و مصرف را کنترل کنیم و به صورت بی‌رویه از انرژی استفاده نکنیم.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی‌آباد و خمیر در مجلس بیان کرد: مجلس و دولت تلاش کرده‌اند تا مشکل ناترازی را به نحوی حل کنند. در برخی از مواقع دولت درصدد است با بخش‌نامه‌ها و آیین‌نامه‌ها این مشکل را حل کند که البته در مواردی مشکلاتی هم بعد از آن‌ به‌وجود می‌آید.

وی بیان کرد: ضرورت اجرای تعرفه‌گذاری پلکانی گاز خانگی این است که این طرح کاملا براساس عدالت باشد و تمام مولفه‌های لازم برای مشترکین بخش خانگی را در آن لحاظ کنیم.

مرادی اضافه کرد: اجرای این طرح نباید منجر به بروز نارضایتی در بین مردم شود و سطح پایین جامعه متحمل هزینه اضافی برای گاز مصرفی خود شود.

نایب رئیس اول کمیسیون انرژی مجلس اظهار کرد: مشترکین پرمصرف که عمدتا جزو قشر‌های مرفه هستند و مصارف لاکچری از گاز دارند قطعا باید هزینه مصرف خود را بپردازند و اصلا منطقی نیست که خانوار‌هایی برای گرم کردن استخر و سونای خود از گاز یارانه‌ای استفاده کنند و هزینه مصرف خود را هم نپردازند.

مرادی بیان کرد: باید برای برخی از استان‌ها مثل خوزستان، بندرعباس و استان‌های شمالی که جزو استان‌های سردسیری و گرم‌سیری شدید هستند، سطح مصرف بالاتری در نظر گرفته شود تا مردم در این استان‌ها متحمل هزینه اضافی نشوند.

نایب رئیس اول کمیسیون انرژی مجلس گفت: نباید اجرای طرح تعرفه‌گذاری پلکانی گاز خانگی باعث تحمیل هزینه اضافی بر مردم شود، زیرا شرایط برخی استان‌ها متفاوت از مردم سایر استان‌ها است و اگر هزینه مصرف آن‌ها تصاعدی بالا برود مردم از این موضوع متضرر می‌شوند.

مرادی بیان کرد: هدف از اجرای طرح تعرفه‌گذاری پلکانی گاز خانگی این است که یارانه انرژی پنهان به صورت بی‌رویه به قشر‌های مرفه تعلق نگیرد.

نایب رئیس اول کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: در مناطق سردسیر مردم مشکل استفاده بالا از گاز را دارند و باید وسایل گرمایشی را روشن نگه دارند تا بتوانند منازل خود را گرم کنند لذا این موارد باید در تعرفه‌گذاری پلکانی گاز خانگی لحاظ شود و خانوار‌هایی که در این استان‌ها زندگی می‌کنند نباید هزینه انرژی‌شان به صورت تصاعدی حساب شود و باید از این موضوع مستثنی شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع خبر: رکنـا