آقای اژه‌ای لطفا صدای ما را هم می‌شنوید؟
آقای اژه‌ای لطفا صدای ما را هم می‌شنوید؟

یک قربانی اسیدپاشی با انتقاد از رفتار مراجع قضایی با قربانیان این گونه پرونده ها گفت: قوه قضاییه با پیگیری نکردن پرونده‌ها، از مسکوت گذاشتن آن‌ها تا اجرا نکردن احکام قصاص، باعث رفت‌وآمدهای مکرر می‌شود، انگار قصد دارد قربانیان را به جای مجرمان مجازات کند. وی گفت: مراجع قضایی به ما توجه نمی‌کنند و برخورد […]

اسید پاشی, رییس قوه قضایی - آقای اژه‌ای لطفا صدای ما را هم می‌شنوید؟

یک قربانی اسیدپاشی با انتقاد از رفتار مراجع قضایی با قربانیان این گونه پرونده ها گفت: قوه قضاییه با پیگیری نکردن پرونده‌ها، از مسکوت گذاشتن آن‌ها تا اجرا نکردن احکام قصاص، باعث رفت‌وآمدهای مکرر می‌شود، انگار قصد دارد قربانیان را به جای مجرمان مجازات کند.

وی گفت: مراجع قضایی به ما توجه نمی‌کنند و برخورد نامناسبی دارند، انگار ما مجرم هستیم.

این قربانی اسید پاشی گفت: در رسانه‌ها اسم و مشخصات کامل قربانیان گفته می‌شود اما اسم مجرمان به اختصار حروف اولشان می‌آید، مثل ف. خ. همه من را می‌شناسند اما هیچ کس نمی‌داند چه کسی این عمل وحشتناک را انجام داده است، درحالی که او باید شناخته شود که مجرم است. حتما نمی‌خواهند آبرویش برود! انگار قرار نیست خشونت نسبت به قربانیان تمام شود و مثل این که ما در یک مدار بسته گیر افتاده‌ایم.

وی افزود: حدود ۱۰ سال است که پرونده من در اجرای احکام مانده، چندین بار مراجعه کردم و ریاست مجتمع قضایی و قاضی اجرای احکام دلایلی آوردند که بی‌شباهت به بهانه‌تراشی نبوده. قصاص در پرونده‌های اسیدپاشی، بازدارنده است.

 

منبع: اطلاعات انلاین