سپاهان از میزبانی در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا محروم است؟
سپاهان از میزبانی در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا محروم است؟

بعد از حکمی که از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای میزبانی سپاهان منتشر شد؛ یکی از بند‌های محکومیت سپاهان در پرونده بازی با الاتحاد  که به محل اختلاف تبدیل شده، تعداد بازی‌هایی است که سپاهان نمی‌تواند در ورزشگاه نقش جهان اصفهان به میدان برود. سپاهان در بند پنج حکم کمیته انضباطی AFC، از بازی در […]

سپاهان, فوتبال, لیگ قهرمانان آسیا - سپاهان از میزبانی در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا محروم است؟

بعد از حکمی که از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای میزبانی سپاهان منتشر شد؛ یکی از بند‌های محکومیت سپاهان در پرونده بازی با الاتحاد  که به محل اختلاف تبدیل شده، تعداد بازی‌هایی است که سپاهان نمی‌تواند در ورزشگاه نقش جهان اصفهان به میدان برود.

سپاهان در بند پنج حکم کمیته انضباطی AFC، از بازی در استادیوم نقش جهان برای سه بازی از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا محکوم شده است.

با این وجود، در بند ششم این حکم آمده است: «مطابق تبصره‌های ۳۴.۱ و ۳۴.۳ آیین‌نامه انضباطی و اخلاق کنفدراسیون فوتبال آسیا، اجرای محرومیت مربوط به سومین بازی از سه بازی مذکور در بند پنج، برای یک دوره سه ساله به حالت تعلیق درآمد. در صورتی که در این دوره تخلف دیگری با ماهیت مشابه رخ بدهد، تعلیق به‌صورت خودکار لغو و مجازات مربوطه اعمال می‌شود».

به این ترتیب می‌توان گفت در صورتی که باشگاه سپاهان موارد مدنظر کنفدراسیون فوتبال آسیا را تأمین کند، AFC مشکلی با میزبانی سپاهان در این ورزشگاه نخواهد داشت. البته ماجرای استفاده از تندیس در کنار زمین هم از مواردی بود که اگر رفع نشود امکان اخذ میزبانی وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران