هیچ کس در دنیای فوتبال نیست که جدول لیگ برتر ما را ببیند و به آن نخندد. اگر دنیا بشنود که نام این لیگ حرفه‌ای است درجا بازداشتمان می‌کنند! جدول زشت لیگ که تیم‌ها بین ۹ تا ۱۲ مسابقه در آن برگزار کرده‌اند به هیچ وجه و با هیچ منطقی قابل دفاع نیست. فوتبال ما […]

- برنامه ریزی و اجرا در فوتبال ایران؛ یک فاجعه تمام عیار/ جدول زشت لیگ برتر قابل دفاع نیست اما...

هیچ کس در دنیای فوتبال نیست که جدول لیگ برتر ما را ببیند و به آن نخندد. اگر دنیا بشنود که نام این لیگ حرفه‌ای است درجا بازداشتمان می‌کنند! جدول زشت لیگ که تیم‌ها بین ۹ تا ۱۲ مسابقه در آن برگزار کرده‌اند به هیچ وجه و با هیچ منطقی قابل دفاع نیست. فوتبال ما از بابت این برنامه‌ریزی در تمام سطوح ملی و باشگاهی در مسابقات بین‌المللی لطمه خورد و خود ما هم همیشه مخالف این بی‌نظمی بوده و هستیم. واقعا کسی نمی‌تواند از عملکرد سازمان لیگ با این روش برنامه‌ریزی و برگزاری مسابقات دفاع کند. به شهادت آرشیو بارها و بارها از این موضوع انتقاد کرده‌ایم اما…

به حرف‌های مجتبی حسینی سرمربی آلومینیوم بعد از پیروزی این هفته دقت کنید؛ او نیز از این روش برنامه‌ریزی دلخور است و حق هم دارد چرا که تیمش لطمه زیادی خورده است. آلومینیوم همان تیمی است که در دو هفته گذشته از بابت داوری امتیاز از دست داد و به حسینی حق می‌دهیم که عصبانی باشد. اما هیچ کدام این‌ها دلیل نمی‌شود که با یک بیان اشتباه به رفع اتهام از برنامه‌ریزی سازمان لیگ کمک کند! بدترین روش برای مقابله با یک مشکل این است که در مورد آن اغراق کنیم یا اطلاعات غلط بدهیم، آن وقت این فرصت به طرف مقابل داده می‌شود که با اتکا به همین اشتباهات از اصل موضوع فرار کند!

حرف اصلی مجتبی حسینی این بود؛ «ما در ۵ ماه فقط ۱۰ مسابقه برگزار کردیم و این فاصله بیش از حد بین بازی‌ها به همه تیم‌ها ضربه بدی زد». باز هم می‌گوییم که هیچکس مدافع این برنامه‌ریزی افتضاح نیست اما خیلی راحت همه فوتبالی‌ها – حتی اگر حافظه کوتاه مدت هم نداشته باشند – با یک سرچ ساده تاریخ اولین بازی آلومینیوم در این فصل را پیدا می‌کنند؛ ۱۸ مرداد!

امروز ۱۸ آذر ماه است، یعنی درست چهار ماه از اولین بازی آلومینیوم در لیگ این فصل گذشته و با یک نگاه به جدول عدد ۱۲ را در مقابل بازی‌های این تیم می‌بینیم. پس آن میانگینی که مجتبی حسینی ادعا کرد ماهی دوبازی با فاصله ۱۵ روز بین هر مسابقه، تبدیل می‌شود به ماهی ۳ بازی با میانگین ۱۰ روز فاصله بین دو بازی! آمار علم خشک و بی‌رحمی است. احساسات ندارد که به نفع یا به ضرر کسی حرف بزند. با یک مراجعه کوتاه به آمار متوجه اشتباه بودن این فکت می‌شویم و البته که به مسئولان سازمان لیگ اجازه نمی‌دهیم با استفاده از این اشتباه از زیر بار اصل موضوع فرار کنند.

برنامه‌ریزی و اجرای لیگ ما، یک فاجعه تمام عیار است…

منبع: خبـر ورزشی