این قرص کوچک در درمان سرطان کولاک می کند
این قرص کوچک در درمان سرطان کولاک می کند

ضمیمه دانش امروز روزنامه اطلاعات نوشت: آسپیرین یک داروی ارزان‌قیمت و قابل دسترس است که می‌تواند به درمان سرطان کمک کند. نخستین‌بار در سال ۱۹۶۸ بود که دانشمندان داروساز به خواص ضدسرطانی آسپیرین پی بردند. این ترکیب دارویی با هدف‌گیری مکانیسم‌های زیست‌شناختی سرطان، خطرات سرطان متاستاتیک و عوارض عروقی را در بیماران مبتلا به سرطان […]

- این قرص کوچک در درمان سرطان کولاک می کند

ضمیمه دانش امروز روزنامه اطلاعات نوشت: آسپیرین یک داروی ارزان‌قیمت و قابل دسترس است که می‌تواند به درمان سرطان کمک کند. نخستین‌بار در سال ۱۹۶۸ بود که دانشمندان داروساز به خواص ضدسرطانی آسپیرین پی بردند. این ترکیب دارویی با هدف‌گیری مکانیسم‌های زیست‌شناختی سرطان، خطرات سرطان متاستاتیک و عوارض عروقی را در بیماران مبتلا به سرطان کاهش می‌دهد. متاستاز شامل انتشار یک بیماری یا سرطان از یک عضو یا بخش بدن میزبان به بخش دیگر به‌طور غیرمستقیم است.

پژوهشگرهای «دانشگاه کاردیف» در ولز پس از متاآنالیز و مرور سیستماتیک مقاله‌ای منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد مصرف دوز پایین آسپیرین در کاهش انتشار سرطان متاستاتیک و نیز کاهش عوارض مرتبط با لخته شدن خون تأثیر دارد.

یکی از ویژگی‌های منفی شناخته شده آسپیرین افزایش ریسک خونریزی گوارشی است. هدف از انجام این پژوهش برآورد خطرات استفاده از آسپیرین در درمان سرطان ازجمله خطرات مرتبط با خونریزی گوارشی است. آن‌ها پس از مطالعه تأثیر آسپیرین بر خونریزی معده دریافتند که این خونریزی کمتر از خونریزی گوارشی در بیمارانی است که دچار زخم معده و عفونت معده هستند. هیچ مدرک معتبری مبنی بر خونریزی مرگ آفرین در اثر مصرف آسپیرین وجود ندارد.

بنابراین با توجه به ایمنی نسبی آسپیرین، باید به‌عنوان یک داروی ضدسرطان شناخته و مصرف شود چراکه شواهد محکم و غیرمتناقضی از رابطه بین کاهش متاستاز که همان کاهش انتشار عامل سرطان است و مصرف آسپیرین وجود دارد. هرچه مصرف آن پس از تشخیص بیماری زودتر آغاز شود، فایده‌ای که به بدن می‌رساند بیشتر است. بنابراین تجویز آسپیرین به‌عنوان یک روش درمانی دیگر در معالجه سرطان تحت نظارت پزشک معالج به‌طور کامل تصدیق می‌شود.

منبع: اطلاعات انلاین