موافقان این موافقت‌نامه نیز تاکید داشتند که تصویب آن می‌تواند به توسعه روابط اجتماعی و اقتصادی بین دو کشور بینجامد و ما را به دفاع مشترک در برابر تهدیدات سایبری کمک‌رسانی کند. به گزارش زیرنویس از خانه ملت ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز( یکشنبه ) مجلس لایحه موافقت‌نامه همکاری در حوزه […]

موافقان این موافقت‌نامه نیز تاکید داشتند که تصویب آن می‌تواند به توسعه روابط اجتماعی و اقتصادی بین دو کشور بینجامد و ما را به دفاع مشترک در برابر تهدیدات سایبری کمک‌رسانی کند.

به گزارش زیرنویس از خانه ملت ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز( یکشنبه ) مجلس لایحه موافقت‌نامه همکاری در حوزه امنیت اطلاعات بین ایران و روسیه را بررسی کرده و در نهایت کلیات این موافقت‌نامه را به تصویب رساندند.

مهرداد گودرزوند چگینی در موافقت با کلیات این موافقت‌نامه اظهار کرد: در حوزه امنیت ملی و ارتباط بین‌المللی توجه به توسعه ارتباطات حائز اهمیت است. از سوی دیگر در این موافقت‌نامه با ارتقاء روابط شاهد توسعه حوزه اقتصادی و اجتماعی خواهیم بود. برخلاف صحبت‌هایی که مخالفان داشتند ما توافق‌نامه ۲۰ ساله با روسیه داریم و هم دوستان و هم دشمنان مشترکی داریم. باید با ارتقاء روابط از این ظرفیت استفاده کنیم قطعا ارتقاء روابط به ارتقاء دیپلماسی بین دو کشور کمک می‌کند. در این موافقت‌نامه بر حمایت از منافع اطلاعاتی مشترک بین دو کشور تاکید شده است و می‌تواند منجر به اعتماد سازی بین‌المللی شود و ارتقای روابط اجتماعی و اقتصادی را به دنبال دارد.

غلامرضا نوری قزلجه در مخالفت با کلیات این موافقت‌نامه بیان کرد: در دنیای امروز اطلاعات یک کشور بسیار حائز اهمیت می‌باشد یعنی هرچه یک کشور در حوزه امنیت اطلاعات گام بردارد به نفعش است. در حوزه امنیتی با هیچ کشوری تعارف نداریم و این دوست یا دشمن نمی‌شناسد. درست است که ما باید ارتباط خود را با سایر کشورها توسعه دهیم اما باید منافع ملی را در نظر بگیریم. از سوی دیگر برخی از مفاد این موافقت‌نامه برخلاف قانون اساسی است.

گفتنی است ، در نهایت نمایندگان با کلیات و جزییات این موافقت‌نامه موافقت کردند.

منبع خبر: رکنـا