چین و اروپا برای دانش آموزان ایرانی رشته علوم انسانی چه خوابی دیده‌اند؟
چین و اروپا برای دانش آموزان ایرانی رشته علوم انسانی چه خوابی دیده‌اند؟

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش گفت: کشور‌های اروپایی و چین دانش آموزان نخبه رشته انسانی ایران را در رشته‌های پزشکی جذب می‌کنند. ایسنا نوشت: رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، با بیان اینکه طبق مواد سند تحول بنیادین و الگوی مدرسه در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، گام به گام به سمت […]

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش گفت: کشور‌های اروپایی و چین دانش آموزان نخبه رشته انسانی ایران را در رشته‌های پزشکی جذب می‌کنند.

چین و اروپا برای دانش آموزان ایرانی رشته علوم انسانی چه خوابی دیده‌اند؟

ایسنا نوشت: رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، با بیان اینکه طبق مواد سند تحول بنیادین و الگوی مدرسه در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، گام به گام به سمت حذف کامل کنکور پیش خواهیم رفت، گفت: همین حالا اگر دانش آموزان رشته انسانی ما که معدل خوبی دارند را به برخی کشورهای اروپایی و چین بفرستیم، شک نکنید که این دانش آموزان را برای رشته پزشکی جذب می‌کنند.

علی محبی درباره آماده‌شدن الگوی مدرسه در تراز سند تحول بنیادین توسط پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، با بیان اینکه کنکور مخل تربیت است، اظهار کرد: کنکور تربیت را به اسارت گرفته است و سند تحول بنیادین و الگوی تدوین شده مدرسه در تراز سند تحول بنیادین وارد قضیه کنکور نمی‌شود بلکه کسب شایستگی‌های پایه‌ای را مد نظر دارد.

وی با بیان اینکه طبق سند تحول بنیادین و الگوی تدوین شده مدرسه در تراز این سند، گام به گام جلو می‌رویم تا در آینده بتوانیم کنکور را به طور کامل حذف کنیم، ادامه داد: همین حالا ۵۰ درصد کنکور حذف شده است و این رقم برای سال آینده به ۶۰ درصد می‌رسد. دنیا را بررسی کنید که چند کشور شبیه ما کنکور برگزار می‌کنند؟

منبع: اطلاعات انلاین