به گزارش خبرنگار ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، فولادی‌ها در حالی با تساوی خانگی در اهواز به یک امتیاز در اهواز دست یافتند که سبک این تیم کاملا یادآور روزهای مربیگری جوادنکونام در فولاد بود. به فولادی‌ها هم دست‌مریزاد باید گفت به دلیل این حد از جوانگرایی در این بازی که قطعا اثرات مثبت […]

 

استقلال, جواد نکونام, فوتبال, فولاد خوزستان - تقلب فولاد از روی دست نکونام

به گزارش خبرنگار ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، فولادی‌ها در حالی با تساوی خانگی در اهواز به یک امتیاز در اهواز دست یافتند که سبک این تیم کاملا یادآور روزهای مربیگری جوادنکونام در فولاد بود.

به فولادی‌ها هم دست‌مریزاد باید گفت به دلیل این حد از جوانگرایی در این بازی که قطعا اثرات مثبت خود را در این تیم در آینده‌ی نزدیک خواهد گذاشت.

اما حالا نکونام در قامت سرمربی استقلال در مقابل فولاد قرار داشت و اتفاقا همچنان در صدر جدول با این تیم حضور دارد.

استقلالی‌ها با آمدن بلانکو جنسشان در خط جلو بدجور، جور شده است. قدرت لیدری این بازیکن در کنار فهم فوتبالی او و همچنین تکنیک ناب او می‌تواند در سرعت مهردادمحمدی ترکیب شود و برای آبی‌پوشان نتیجه‌بخش باشد.

استقلالی‌ها یک اصل را در تیم خود و سبک بازی خود رعایت می‌کنند و آنها رسیدن به محوطه جریمه و دروازه حریف در کمترین زمان ممکن و در حقیقت با بیشترین سرعت ممکن و ایجاد موقعیت برای مهاجمان این تیم.

نکته اساسی در مقابل استقلال این است که تیم تحت رهبری نکونام شدیدا از کناره‌ها به ریختن و ارسال توپ علاقه‌مند است و ایضاً استقلال در ضربات ایستگاهی حقیقتاً ترسناک هستند.

فولاد اگرچه با انتخاب مدیوم پِرِس و یا همان دفاع از میانه میدان و تجمع در یک سوم دفاعی خود سرعت را از استقلال و ضدحمله‌های آن‌گرفت اما تحت فشار شدید از طرف استقلال هم قرار داشت و به همین خاطر علاقه شدیدی داشت که در میانه میدان به زَد و خورد فوتبالی بپردازد اما آنها در نهایت در کنترل جناحین موفق بودند و در پوشش جلوی باکس جریمه خود هم موفق‌تر.

نکونام و استقلال اگر گل اول را به هر تیمی بزنند شدیدا بازی را تحت تاثیر بازی خود قرار می‌دهند به این معنی که سمت‌و سوی بازی را به خواسته خود نزدیک می‌کنند و در این کار تبحر عجیبی دارند اما وقتی به گل نمی‌رسند یا عقب باشند تیمی‌هستند که بی‌محابا به سمت دروازه حریف حمله خواهند کرد و این باعث فاصله عجیب بین خط دفاعی و خط هافبک این تیم می‌شود که پوشش آن خصوصا در  دقایق اواخر بازی به دلایل متفاوت کمی سخت می‌شود و شاید این پاشنه آشیل این تیم در انتخاب استراتژی‌های خود باشد.

البته باید به این نکته هم توجه کرد که این تیم با چه ارنجی در زمین حاضر خواهد شد،ترکیب سه دفاعه یا چهار دفاعه که این مسئله خود در معادلات میانه میدان تاثیر خواهد گذاشت.

دست بالای استقلال در دربی چهار امتیاز اختلاف آنها با رقیب دیرینه خود است که دست آنها را برای انتخاب مسیر بازی باز می‌گذارد، هرچند هنوز بازیهای زیادی تا انتهای فصل مانده اما آبی‌پوشان قطعا تمایل دارند با چنگ و دندان هم که شده این فاصله را حفظ کنند.

انتهای پیام/

منبع: ایسـنا