چند درصد از ایرانیان در معرض فقیر شدن هستند؟
چند درصد از ایرانیان در معرض فقیر شدن هستند؟

اقتصاد آنلاین نوشت: بانک جهانی همچنین اعلام کرد که ۴۰ درصد ایرانیان در معرض فقیر شدن قرار دارند. بانک جهانی در گزارشی به بررسی «فقر و توزیع رفاه» در ایران در فاصله زمانی بین سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۲۰ پرداخته است. بر این اساس، خانوار‌های ایرانی از منظر میزان درآمد به ۵ گروه تقسیم شده‌اند. هر […]

- چند درصد از ایرانیان در معرض فقیر شدن هستند؟

اقتصاد آنلاین نوشت: بانک جهانی همچنین اعلام کرد که ۴۰ درصد ایرانیان در معرض فقیر شدن قرار دارند. بانک جهانی در گزارشی به بررسی «فقر و توزیع رفاه» در ایران در فاصله زمانی بین سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۲۰ پرداخته است.

بر این اساس، خانوار‌های ایرانی از منظر میزان درآمد به ۵ گروه تقسیم شده‌اند. هر یک از این گروه‌ها شامل ۲۰ درصد از جمعیت است و گروه‌ها از کمترین درآمد به بیشترین درآمد ردیف شده‌اند. بانک جهانی اعلام کرده است که گروه اول شامل ۲۰ درصد فقیر و گروه آخر شامل ۲۰ درصد ثروتمند جامعه است.

مشاهدات بانک جهانی حاکی از آن است که در سال ۲۰۱۱، «یارانه‌های نقدی معمولی» بیشترین سهم را از یارانه‌های پرداخت‌شده به ۲۰ درصد فقیر جامعه داشته است. 

مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نیز در خرداد امسال جاری در گزارشی اعلام کرده بود که شکاف فقر، به معنای فاصله فقرا تا خط فقر، در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به بیشترین حد، یعنی ۲۷ درصد رسید.

منبع: اطلاعات انلاین